۱۷ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۰۷
کد خبرنگار: 795
کد خبر: 83624060
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مسلمانان نیجریه در مراسم سوگواری سردار سلیمانی حضور یافتند

تهران - ایرنا - مسلمانان کشور آفریقایی نیجریه همزمان با مراسم وداع با سردار شهید "قاسم سلمیانی" در ایران، با برپایی تظاهراتی در سوگ آن شهید بزرگوار و شهدای همرزمش، نشستند.

به گزارش امروز (سه شنبه) روزنامه "پانچ" نیجریه، مسلمانان نیجریه به ویژه شیعیان این کشور آفریقایی، در راهپیمایی گسترده در چند خیابان "ابوجا" شعارهایی در رسای شهید سلیمانی سر داده و بیش از همه شعار "کلّنا سلیمانی" (همه ما سلیمانی هستیم) را تکرار می کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات مسالمت آمیز همچنین شعار "کلّنا ابو مهدی" را سَر دادند تا از خدمات ارزشمند "ابومهدی المهندس" به محور مقاومت نیز قدردانی کرده باشند.

این دسته از افراد که عمدتا جوان و اعضای "جنبش اسلامی نیجریه" (آی ام ان) بودند، در این تظاهرات ترور دولتی سردار سلیمانی و یاران او توسط آمریکا در عراق را محکوم کرده و با آتش زدن پرچم آن کشور شعارهای "مرگ بر آمریکا" نیز سر دادند.

آنها با تجمع در محله "بانکس" در منطقه "ووزه" در ابوجا پایتخت نیجریه در عین حال شعارهایی برای آزاد سازی اعضای در بند جنبش اسلامی نیجریه در زندان های این کشور به ویژه "شیخ ابراهیم زکزاکی" رهبر این جنبش و همسرش "زینت" سر دادند و در عین حال بزرگراه ابوجا به "کیفی" را سد کرده به گونه ای که یک ترافیک بسیار سنگین در بخش اعظم این شهر شکل گرفت و تعداد بیشماری از مراکز تجاری را به تعطیلی کشاند.

بعد از آنکه نیروهای امنیتی نیجریه مجبور شدند برای حفظ امنیت پایتخت جوانان خشمگین را متفرق کنند، "ابراهیمی آسلمی" رئیس "شورای عالی امور مسلمین نیجریه" از جوانان مسلمان خواست، احساسات خود را کنترل کنند و از بروز حوادث غیر مترقبه در این کشور جلوگیری کنند.

وی با صدور بیانیه ای تاکید که اختلافات میان ایران و آمریکا تنها از طریق گفت وگو حل خواهد شد و توسل به زور تنها چیزی است که آمریکا قصد دارد به آن تکیه کند.

روزنامه پانچ همچنین گزارش داد که سفارت آمریکا در ابوجا، در پی حوادث اخیر بعد از ترور سردار سپهبد سلیمانی، به اتباع خود در نیجریه هشدار امنیتی داد.

این روزنامه افزود: با افزایش تهدیدات علیه منافع آمریکا در سراسر جهان به ویژه در خاورمیانه و آفریقا پس از ترور سردار سپهبد سلیمانی، سفارت آمریکا در ابوجا با انتشار اطلاعیه ای که در سامانه اینترنتی آن قرار گرفته، به شهروندان این کشور در آفریقا به ویژه در نیجریه هشدار داد تا حد امکان جانب احتیاط را رعایت کنند.

دولت آمریکا پیشتر در دیگر کشورهای جهان از جمله در فلسطین اشغالی، ترکمنستان،تاجیکستان، عراق، فیلیپین و کشورهای دیگر برای شهروندان خود هشدار امنیتی صادر کرده بود.

پهپادهای آمریکایی بامداد جمعه به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر را در مسیر فرودگاه بغداد ترور کردند و به شهادت رساندند.

نیروهای مقاومت تهدید کرده اند که انتقام سختی از آمریکا خواهند گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha