۱۲ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۳۱
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 83617497
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات احداث دهانه دوم زیرگذر ایستگاه راه‌آهن یاتری آغاز شد

شاهرود- ایرنا- مدیرکل راه آهن شمالشرق(۱) گفت: عملیات نصب دهانه دوم زیرگذر ایستگاه یاتری در غرب استان سمنان آغاز شد. 

فرشاد زادخور روز پنجشنبه با بیان اینکه برای احداث این زیرگذر ۲۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است، افزود: هدف از احداث این زیرگذر ایمن سازی خطوط ریلی و رفاه حال ساکنان و همجواران خطوط ریلی است و عملیات نصب دهانه دوم زیرگذر عبور وسایل نقلیه با ابعاد ۲۴ متر طول و ۲.۵ متر ارتفاع در ایستگاه یاتری طراحی شده است.

وی ادامه داد: اولین دهانه زیرگذر در ورودی ایستگاه یاتری درسال ۹۲ به بهره برداری رسید که با توجه به حجم تردد وسایل نقلیه و همجواری خطوط ریلی و مناطق مسکونی ، نصب بخش دوم این زیرگذر در دستور کار قرار گرفت.

زادخور تصریح کرد: با ایجاد این گذرگاه، تعداد گذرگاه های غیرهم‌سطح و بخش های عابر پیاده در محدوده استحفاظی راه آهن شمالشرق(۱) به ۴۱ معبر رسید.

مدیرکل راه آهن شمالشرق(۱) افزود: تمام تلاش کارکنان اداره راه آهن بر این است که بستر مناسبی برای افزایش ایمنی در مسیر ریلی و تردد قطارها ایجاد شود تا علاوه بر افزایش میزان حمل بار، به همجواران، مسافران و زائران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در این مسیر ریلی خدمت رسانی شایسته ای انجام شود.

ایستگاه یاتری در مسیر راه آهن تهران -مشهد حد فاصل گرمسار- سمنان واقع است.

راه آهن شمالشرق (۱) بعد از استان هرمزگان طولانی ترین خطوط ریلی کشور را با ۵۴۱ کیلومتر دارد و یک هزار و ۸۲ کیلومتر از خطوط ریلی این حوزه ۲خطه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها