۱۱ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 83616714
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶ کیلومتر از شبکه آب همدان اصلاح و توسعه یافت

همدان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: از ابتدای سال‌جاری تا ابتدای دی‌ماه، ۱۰ کلیومتر از شبکه آب این استان توسعه و ۶ کیلومتر دیگر اصلاح شد.

سیدهادی حسینی‌بیدار روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت بیست‌ونهمین سالروز تاسیس شرکت آب و فاضلاب همدان افزود: ۲۴ درصد از آب تولید شده این شرکت هدر می‌رود که ۱۱ درصد از آن هدر رفت ظاهری و ۱۳ درصد نیز هدر رفت غیرظاهری است.

وی با اشاره به اینکه سالیانه ۸۰۰ انشعاب غیر مجاز شناسایی می‌شود، اظهار داشت: ۲۸ درصد شبکه آب استان فرسوده است که به برای بازسازی آن ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حسینی‌بیدار عنوان کرد: نزدیک به ۱۸ میلیارد تومان از مردم و ۶ میلیارد تومان نیز از دستگاه‌های دولتی در ازای آب‌بها مطالبه داریم.

وی ادامه داد: نزدیک به ۹ میلیارد تومان نیز بابت حق انشعاب از مردم و دستگاه های دولتی طلب داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: امسال ۲۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبارات ملی به توسعه آب و فاصلاب همدان اختصاص یافته و پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز از طریق اوراق و اسناد دولتی به استان پرداخت شده است.

حسینی بیدار افزود: سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز از اعتبارات استانی، ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نفت و چهار میلیارد تومان نیز از اعتبارات متوازن به آب و فاضلاب استان تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: ۲۳ کیلومتر از شبکه فاضلاب استان توسعه و پنج کیلومتر هم اصلاح شده است.

وی بیان کرد: ۶۵۰ لیتر در ثانیه از پساب فاصلاب همدان در حد آب شرب به نیروگاه شهید مفتح انتقال می‌یابد.

حسینی‌بیدار افزود: هشت تصفیه خانه فعال در استان داریم که ۱۸۰ هزار متر مکعب آب را تصفیه می‌کنند و با وجود تنش‌های کم‌آبی در هشت سال گذشته قطعی آب در همدان نداشتیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: به طور متوسط یک‌هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه آب در شهر همدان تولید می‌شود.

وی افزود: میزان بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد کاهش و نسبت به بلند مدت ۱۶ درصد افزایش داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha