۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۸
کد خبر: 83599615
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان جنگل‌ها کارگاه آموزشی اقدامات حقوقی برگزار کرد

تهران- ایرنا- کارگاه آموزشی آشنایی با دعاوی و لایحه نویسی و نحوه تنظیم دادخواست از سوی دفتر حقوقی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای آشنایی بیشتر روسای ادارات و کارشناسان حقوقی به مدت دو روز در محل این سازمان برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی بیش از ۴۰۰ نفر از کارشناسان و روسای ادارات حقوقی منابع طبیعی مشارکت کردند.

رضا افلاطونی مدیر کل دفتر حقوقی در این باره گفت: دادخواست، شکواییه و لایحه نویسی از جمله متون مهم و کاربردی در بخش حقوقی محسوب می‌شود که کارشناسان حقوقی برای ارتقاء سطح کاری باید آن را فرا بگیرند.

وی برگزاری این کارگاه را امری لازم برای کارشناسان حقوقی دانست و خاطر نشان کرد: برپایی کارگاه آموزشی از تکالیف دفتر حقوقی و برای افزایش توان علمی مسئولین و کارشناسان حقوقی انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان جنگل‌ها تصریح کرد: در این کارگاه برای نخستین بار ۴۰۰ نفر از روسا و کارشناسان حقوقی دفترستادی و ادارات کل منابع طبیعی سراسر کشور از طریق سیستم‌های صوتی و تصویری ( ارتباط دو سویه) آموزش‌های لازم حقوقی را فرا گرفتند.

همچنین افلاطونی از طریق ویدئو کنفرانس مواردی همچون سیاستگذاری دفتر حقوقی، بهره گیری از مواد ۲۹۳ و ۴۷۷ آئین دادرسی کیفری و ارایه راهکار مناسب در جهت کاهش تعداد پرونده ها با استفاده از ظرفیت ایجاد شده در کمیسیون رفع تداخلات و چگونگی کاهش هزینه های کارشناسی و ورود بیشتر دفتر حقوقی در مورد پرونده های خاص و پیگیری مستمر را ارائه کرد.

بر اساس این گزارش،  نحوه رسیدگی اعتراضات اشخاص در کمیسیون‌ها، بکارگیری شیوه نامه‌های فنی و اجرایی بهره‌برداری از مراتع و آشنایی با آیین دادرسی و تشکیلات دیوان عدالت اداری، شناخت انواع دعاوی و نحوه تنظیم دادخواست و شکایت توسط معاونین و مشاورین از دیگر مواردی بود که در این کارگاه آموزشی مورد تاکید قرار گرفت.

لازم به ذکر است در این دوره آموزشی دو روزه به سوالات و ابهامات ناشی از قوانین جاری توسط دو تن از وکلای حقوقی، مدیرکل و معاون دفتر حقوقی پاسخ داده شد و با نظرسنجی انجام شده بیش از ۹۰ درصد فراگیران از برگزاری دوره آموزشی از طریق ویدئو کنفرانس رضایت کامل داشته و خواستار برگزاری هر چه بیشتر این گونه دوره‌ها بودند.

۰ نفر

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha