۲۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۹:۱۸
کد خبر: 83591696
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سند توسعه اشتغال در ۶۴۵ روستای استان اردبیل تدوین می‌شود

اردبیل - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با اشاره به دستور کار بودن تدوین سند توسعه اشتغال گفت: این سند در ۶۴۵ روستای استان تدوین می‌شود.

داود شایقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶۴۵ روستای استان در قالب برنامه ششم توسعه مشمول تهیه این سند خواهد بود و سالانه قرار است برای ۱۲۹ روستا سند توسعه اشتغال تدوین شود.

وی گفت: در ۲ سال گذشته این سند برای بیش از ۲۵۸ روستا تدوین شده و تهیه و تدوین سند توسعه روستاهای دیگر هم در اولویت قرار گرفته است.

شایقی درباره اختصاص اعتبارات پژوهشی استان افزود: ریالی از اعتبارات پژوهشی استان اردبیل به خزانه برگشت نخورده است.

وی اضافه‌کرد: ۲۵ دستگاه اجرایی استان که اعتبارات استانی دارند یک درصد اعتبارات هزینه‌ای خود را باید در حوزه پژوهش هزینه کنند که امسال این رقم چهار میلیارد و ۹۵۰میلیون ریال است.

شایقی بیان‌کرد: در قالب فراخوانی که منتشر شده مراحل مختلف عقد قرارداد و بررسی طرح‌ها انجام شده تا به تدریج با جذب اعتبارات این طرح‌های پژوهشی اجرا و عملیاتی شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیشترین اعتبارات حوزه پژوهشی را با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال  مربوط به استانداری اعلام کرد و گفت: به غیر از دستگاه‌های اجرایی که اعتبارات ملی دارند ۲۵ دستگاه اجرایی استان بهره‌مند از این ردیف اعتباری هستند و یابد به موقع جذب و هزینه شود.

شایقی ادامه‌داد: در قالب ۴۴ فراخوان نسبت به پذیرش ۱۴۲ طرح پژوهشی در بخش‌های کشاورزی، فنی و مهندسی، علوم انسانی، بهداشت و زنان اقدام شده  و تلاش می‌شود تا این طرح‌ها با کیفیت مناسب مورد بررسی، تحقیق و تحلیل قرار گیرند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha