استاندار اردبیل: تقویت ارتباط صنعت و کشاورزی با دانشگاه ضروری است

اردبیل- ایرنا- استاندار اردبیل گفت: حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری باید ارتباط مستمری با دانشگاه و دانشجویان داشته باشند.

 اکبر بهنامجو روز شبه در جشن روز دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی تشریح‌کرد: دانشجویان باید قبل از پایان تحصیلات با مبادی صنعت، کشاورزی و فضای کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود ارتباط داشته باشند.

وی افزود: دانشگاه وظیفه آموزش و علم‌آموزی برای دانشجویان را انجام می‌دهد و لازم است در کنار آن ارتباط دانشجویان با محیط کار و تولید را نیز تقویت کند.

استاندار اردبیل گفت: دانشجویان با مهارت‌آموزی در دوران تحصیل می‌توانند بلافاصله بعد از اخذ مدرک به عرصه اشتغال وارد شوند.

بهنامجو با اشاره به اقدامات عمرانی ، علمی و فرهنگی انجام گرفته در دانشگاه محقق اردبیلی اظهارداشت: احداث خوابگاه، استخر، فاز دوم دانشکده فنی و کتابخانه مرکزی از جمله فعالیت‌هایی است که برای افزایش زیرساخت‌های آموزشی در این دانشگاه در یک‌سال اخیر انجام می‌شود.

وی افزود: احداث هتل در محوطه دانشگاه از جمله برنامه‌هایی است که با هدف توسعه گردشگری و زمینه‌سازی برای برپایی همایش‌های ملی و بین‌المللی پیگیری می‌شود.

استاندار اردبیل همچنین در نشست با دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای پسران اردبیل  با بیان اینکه توسعه این دانشگاه فنی پله ترقی صنعت در استان اردبیل است، اضافه‌کرد: برخی دانشجویان بعد از تحصیل مهارت‌های لازم برای ورود به عرصه صنعت را ندارند که توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه توسعه بخش صنعت در استان است.

وی بیان‌کرد: وجود دانشگاه فنی و حرفه‌ای باعث تربیت نیروهای زبده و متخصص بوده و ورود به عرصه صنعت و کسب و کار را برای دانشجو تسهیل می‌کند.

استاندار اردبیل گفت: باید امکانات لازم در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در استان فراهم شده تا روند تربیت نیروهای کار به درستی انجام شود.

بهنامجو با اشاره به راه‌اندازی چندین واحد صنعتی در استان افزود: این واحدها برای گسترش فعالیت‌های خود نیاز به نیروهای کار ماهر دارند که این دانشگاه‌ها می‌توانند نیروی مورد نیاز این واحدها را تربیت کنند.
وی کارخانه کامیون‌سازی را نمونه‌ای از واحدهای صنعتی استان برشمرد و گفت: وجود دانش‌آموختگان فنی در استان می‌تواند افراد مورد نیاز این قبیل واحدها را تامین کند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha