۲ واحد شن و ماسه در استان تهران پلمب شد

۱۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۰۱
کد خبر: 83577706
۲ واحد شن و ماسه در استان تهران پلمب شد

تهران- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست پاکدشت از پلمب ۲ کارخانه شستشو و دانه‌بندی شن و ماسه آلاینده خبر داد که منجر به آلایندگی هوا می‌شدند.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، محمودرضا سعیدپور در این باره اظهار داشت: در راستای اجرای تصمیمات کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا مبنی بر تعطیلی واحدهای تولید شن و ماسه و آسفالت به علت پایداری و سکون نسبی هوا، این اداره با افزایش گشت های زیست محیطی شهرستان در حوزه استقرار معادن و کارخانه های فراوری شن و ماسه و آسفالت، روز گذشته ضمن جلوگیری از فعالیت ۶ واحد معدنی نسبت به پلمب خط تولید ۲ کارخانه شن و ماسه اقدام کرد.
وی با تاکید بر ضرورت رعایت مسائل زیست محیطی از سوی کلیه واحدهای شن و ماسه و کارخانه های آسفالت گفت: پایش معادن شن و ماسه و کارخانجات آسفالت با جدیت ادامه داشته و در صورت مشاهده آلودگی ضمن توقف فعالیت، نام واحد در فهرست صنایع آلاینده استان درج خواهد شد.
این گزارش می افزاید: کیفیت هوای تهران در چند روز گذشته و انباشت آلاینده ها موجب شد تا کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران کلیه فعالیت های عمرانی، صنعتی آلاینده و همچنین معدنی اعم از تولید آسفالت، شن و ماسه و بتن را تا روز دوشنبه ۱۱ آذر ماه در استان تهران ممنوع اعلام کند.

پاکدشت در جنوب شرقی استان تهران واقع شده است.

تشدید اجرای گشت‌های شبانه در رباط کریم
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم از تشدید گشت های شبانه مستمر در این شهرستان در روزهای افزایش آلودگی هوا خبر داد.
 علیرضا عطائی در این باره اظهار داشت: کارشناسان این اداره در محور اتوبان تهران - قم و نیز در میدان امام – جاده قدیم به طرف فرودگاه امام (ره) و در محدوده شهرک های صنعتی اقدام به انجام عملیات گشت و پایش در ساعات پایانی شب کردند.
 وی افزود: انجام این گشت ها  با هدف جلوگیری از ضایعات سوزی ها و فعالیت غیر مجاز و آلاینده واحدهایی چون ریخته گری، ذوب و تغلیظ قیر و ... که به روند افزایش آلودگی هوا سرعت می بخشد انجام می شود.
عطائی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت جوی و افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوای استان، انجام گشت و پایش های شبانه توسط نیروهای اداره رباط کریم با جدیت بیشتری از دیگر فصول سال انجام می گیرد.
وی ادامه داد: ماموران و کارشناسان محیط زیست در انجام گشت های شبانه معمولا با ضایعات سوزی ها و بعضا آتش سوزی های حجیم مواجه می شوند که اطفاء حریق و محار آتش نیازمند همکاری نیروهای آتش نشانی است.

شهرستان رباط کریم در جنوب غربی استان تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha