۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 1828
کد خبر: 83575971
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امکان صدور کارت هوشمند برای وانت‌بارها در جنوب کرمان فراهم شد

جیرفت - ایرنا - به گفته معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان، به منظور ساماندهی ناوگان وانت‌بار در این منطقه، امکان صدور کارت هوشمند و بارنامه برای این خودروها فراهم شده است.

مجتبی محمودی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به  الزامی بودن دریافت کارت هوشمند و بارنامه توسط ناوگان وانت بار از سال ۹۴ و اطلاع رسانی‌های صورت گرفته و گذشت زمان مناسب برای تطبیق این ناوگان با ضوابط قانونی، طی هماهنگی لازم با قرارگاه پلیس راه، در سال جاری از تردد وانت‌های حامل بار بدون بارنامه در جاده‌های برون شهری ممانعت خواهد شد.

 وی ادامه داد: مالکان و رانندگان این دسته ناوگان که قصد فعالیت در جاده‌های بین شهری دارند، هر چه سریعتر برای دریافت کارت هوشمند راننده و ناوگان به دفتر پیشخوان امام حسین (ع) جیرفت مراجعه کنند.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان تصریح کرد:  بر اساس تکالیف مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور تسهیل فرآیند صدور بارنامه برای وانت‌بارها و حذف واسطه‌ها در نحوه فعالیت ناوگان وانت‌بار در جاده‌های برون شهری امکان صدور بارنامه توسط شرکت‌های حمل و نقل فرآهم شده است.

وی اظهار داشت: برای رفاه رانندگان وانت‌بار برون شهری به زودی سامانه صدور بارنامه الکترونیکی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور راه‌اندازی و فعال خواهد شد.

محمودی گفت: ارائه هرگونه خدمات به ناوگان حمل و نقل وانت‌بار، با توجه به پیمایش و صدور بارنامه صورت خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به بهره‌وری از خدمات سازمان راهداری و  حمل و نقل  جاده‌ای در خصوص ناوگان‌های تحت پوشش از قبیل بیمه رانندگان، بیمه بار، استفاده از سهیمه لاستیک و جلوگیری از فرار بار و ساماندهی و توازن در قیمت حمل محصولات کشاورزی، صاحبان ناوگان وانت‌بار برای ثبت‌نام و اخذ کارت هوشمند به دفتر پیشخوان ذکر شده مراجعه کنند.

محمودی گفت: شماره تماس ۰۳۴۴۳۳۵۲۱۳۹ داخلی (۱۵۴) این اداره کل در ساعات اداری پاسخگوی رانندگان است.

اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان را تحت پوشش دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها