۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 982
کد خبر: 83571472
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم هشدارهای پیشگیری از آنفلوآنزای فصلی را جدی بگیرند

اراک - ایرنا - کارشناس برنامه مراقبت بیماری آنفلوآنزای مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: آنفلوآنزا در فصل سرما شیوع بیشتری دارد و نیاز است که مردم به ویژه گروه‌های پرخطر و آسیب‌پذیر هشدارها و اقدامات پیشگیرانه از این بیماری را جدی بگیرند.

«شهلا خرمی» روز چهارشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی آنفلوآنزا به کادر درمانی و پزشکی استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا افزود: کمیته بین‌بخشی دستگاه‌های اجرایی با هدف تقویت چتر آموزشی اقدامات پیشگیرانه از آنفلوآنزا در استان مرکزی تشکیل شده و با تمامی دستگاه‌ها به ویژه آموزش و پرورش، بهزیستی، سربازخانه و تمامی اماکنی که تراکم جمعیتی دارند راهبردهای آموزشی و پخش اقلام آگاهی بخش در خصوص این بیماری انجام شده است.

وی توضیح داد: راه‌های مهم انتقال این بیماری رعایت نشدن فاصله مناسب با افراد، روبوسی و دست دادن و سرفه و عطسه بدون استفاده از پوشش دهانی است بنابراین همه افراد باید در ارتباطات بین فردی از روبوسی و دست دادن پرهیز کرده و دست‌ها به طور مکرر در روز شسته شود.

کارشناس برنامه مراقبت بیماری آنفلوآنزا مرکز بهداشت استان مرکزی ادامه داد: سطوح آلوده به ترشح بینی و دهان بین ۲ تا هشت ساعت به شدت در انتقال بیماری فعالانه عمل می‌کند بنابراین دستمال یکبار مصرف برای سرفه و عطسه باید استفاده شود و پس از ان نیز در سطل زباله دردار قرار بگیرد ، ضمن آنکه گوشی تلفن، دستگاه کامپیوتر و اسباب‌بازی‌ها در مهدهای کودک باید ضدعفونی شوند.

خرمی گفت: توصیه می‌شود در محیط های سربسته و با جمعیت متراکم مثل مدارس چندین نوبت در روز پنجره‌ها در مدت کوتاهی باز شود تا تهویه هوا صورت بگیرد.

وی اظهار داشت: افرادی که علایم تب، بدن درد، سرفه و عطسه، بیحالی و سردرد دارند باید با بروز این علایم از حضور در محیط های عمومی پرهیز کنند و به سرعت نزد پزشک رفته و در منزل استراحت کنند.

کارشناس برنامه مراقبت بیماری آنفلوآنزا اظهار داشت: واکسن آنفلوآنزا برای تمامی افرادی که در مشاغلی هستند که احتمال آلودگی بیشتر به آنفلوآنزا را دارند در استان تزریق شده و به تمامی افرادی که با ضعف سیستم ایمنی بدن و بیماری‌های زمینه‌ای مواجهه هستند، کودک و یا سالمند بوده و یا دوران بارداری را سپری می‌کنند بهتر است که این واکسن را از داروخانه‌ها تهیه و تزریق کنند.

خرمی توضیح داد: ۱۰ هزار بروشور و ۶ هزار پوستر آموزشی پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا در استان توزیع شده است.

کارگاه آموزشی آنفلوآنزا برای پزشکان عمومی و متخصص، دندانپزشکان، کارشناسان بهداشت محیط ، کادر درمانی و کارشناسان بیماری‌ها در استان مرکزی برگزار شد و در تمامی مراکز درمانی دولتی استان نیز به شکل آبشاری این آموزش‌ها برای پرسنل درمانی و مردم عادی ارایه می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha