۲۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 83561007
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ کارمند نیکوکار کردستانی حامی ایتام شدند

۲۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۴۵
کد خبر: 83561007
۱۰۰ کارمند نیکوکار کردستانی حامی ایتام شدند

سنندج - ایرنا - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با اشاره به اجرای طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی از مرداد امسال در این استان گفت: در راستای اجرای این طرح ۱۰۰ کارمند نیکوکار شاغل در دستگاه‌های اجرایی به جمع حامیان ایتام پیوستند.

هیوا رحیمی روز سه‌شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح هر کارمند حامی یک فرزند معنوی، امسال با هدف مشارکت کارکنان دستگاه‌های دولتی و خصوصی برای حمایت از ایتام و محسنین نیازمند زیرپوشش کمیته امداد به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

وی افزود: پیرو ابلاغیه داده شده این طرح در استان پس از مکاتبات لازم با استانداری و فرمانداری‌ها از نیمه دوم مرداد آغاز شد و تاکنون ۱۰۰ نفر از کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان حامی فرزندان ایتام و محسنین زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اضافه کرد: اکرام ایتام و محسنین از جمله طرح‌های حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد است که براساس آن خیران می‌توانند با پرداخت ماهیانه مبلغی، یک یا چند یتیم را مورد حمایت قرار دهند.

 وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲ هزار حامی حدود هفت هزار کودک یتیم و محسنین زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان را مورد حمایت قرار داده‌اند، گفت: کمک‌های حامیان به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز می‌شود و کمیته امداد فقط وظیفه نظارتی دارد و نحوه هزینه‌کرد آن را مدیریت‌ می‌کند.

رحیمی با اشاره به اینکه برنامه امسال کمیته امداد در حوزه اکرام ایتام جمع آوری ۱۵۰ میلیارد ریال کمک است، یادآور شد: از اول امسال تاکنون ۹۳ میلیارد ریال از سوی خیران به این حوزه کمک شده و در مجموع ۶۲ درصد تحقق برنامه داشته‌ایم.

وی تاکید کرد: سال گذشته خیران و نیکوکاران استان ۶۹ میلیارد به حوزه اکرام ایتام کمک کردند و کمک‌های جمع‌آوری شده در سال جاری نشان دهنده ۳۵ درصد رشد است.

در حال حاضر بیش از ۱۳۴ هزار نفر از جمعیت استان کردستان زیرپوشش حمایت های کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هستند که این میزان حدود ۹ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha