۹ خرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۳۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84348986
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از پنج‌هزار حامی جدید برای ایتام کردستانی جذب شد

سنندج - ایرنا - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: امسال پنج هزار و۷۶۵ حای جدید برای فرزندان ایتام و محسنین زیرپوشش این نهاد در استان جذب شده است.

هیوا رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر سه هزار و ۳۵۱ نفر از فرزندان ایتام و پنج‌هزار و ۳۷۱ نفر از فرزندان محسنین زیرپوشش این نهاد در استان بوده و از سوی حامیان حمایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه این تعداد فرزند یتیم و محسنین در استان از سوی ۱۵ هزار و ۶۵۰ نفر حامی حمایت می‌شوند، گفت: سال گذشته تعهد ما در حوزه اکرام ایتام ۱۹۰ میلیارد کمک بود که در این زمینه و با کمک مردم خیر و نیکوکار و حامیان ۲۳۰ میلیارد ریال در این حوزه جمع‍‌‎آوری شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان افزود: در سال جاری بویژه در ماه مبارک رمضان پنج‌هزار و ۷۶۵ حامی جدید در استان شناسایی شده که تعداد زیادی از این افراد جذب و مابقی نیز در مرحله ارتباط‌گیری و تشکیل پرونده قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد حامیان ایتام استان غیربومی هستند، اضافه کرد: این حامیان ماهیانه به صورت میانگین مبلغی را به ریال به حساب ایتام و محسنین واریز می کنند البته برخی حامیان چند یتیم را زیر پوشش حمایت مالی خود قرار داده‌اند.

رحیمی  با تقدیر از مشارکت مردم خیر و نیکوکار استان و همچنین حامیان در کمک به رفع مشکلات خانواده‌های نیازمند و زیرپوشش کمیته امداد استان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و شیوع ویروس کرونا انتظار می‌رود شاهد کمک‌های بیشتری ازسوی خیرین در این زمینه باشیم.

در حال حاضر بیش از ۷۳ هزار خانوار درقالب ۱۵۲ هزار نفر از مردم استان کردستان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha