۲۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 2146
کد خبر: 83550354
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

عزت انقلاب اسلامی مرهون وحدت شیعه و سنی است

۲۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۵۴
کد خبر: 83550354
عزت انقلاب اسلامی مرهون وحدت شیعه و سنی است

کرمانشاه- ایرنا- مسوول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج گفت: به برکت انقلاب اسلامی شیعه و سنی در کنار همدیگر هستند و عزت امروز انقلاب مرهون برادری اهل تشیع و اهل تسنن است.

ماموستا اقبال بهمنی روز دوشنبه در همایش روحانیون و نخبگان شیعه و سنی منطقه اورامانات که در مجتمع فرهنگی هنری توحید روانسر برگزار شد، افزود: با وجود توطئه های بی شمار دشمنان، یکی از رموز بقای نظام جمهوری اسلامی محبت به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است و این محبت امروز هم در جامعه حاکم است و در اداره جامعه تاثیر دارد.

وی تصریح کرد: شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی با راه اندازی شبکه های ماهواره ای به مقدسات اهل تسنن و اهل تشیع اهانت کرده و اختلافات را برجسته می کنند.

مسوول مرکز بزرگ اسلامی سنندج اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان این طور به جامعه القا می کردند که این انقلاب یک انقلاب شیعی و مختص شیعیان است اما امام راحل(ره) عنوان کرد این انقلاب متعلق به همه ملت است و هفته وحدت را پایه ریزی کردند.

ماموستا بهمنی ادامه داد: براساس آیات قرآنی روز میلاد پیامبر (ص) روز شکست طاغوت، شرک و کفر بوده و روز شروع هدایت و مهر و رحمت است و این ایام یکی از ایام الله هایی است که نباید هیچ وقت فراموش شود.

وی یادآور شد: مردم کرد و اهل سنت از آغاز ماه ربیع الاول تا پایان آن در منازل، مساجد، تکایا و خانقاه ها آیین های میلاد پیامبر (ص) را جشن می گیرند و این نشان دهنده محبت ویژه این مردم به پیامبر (ص) است.

امام جمعه ورانسر نیز گفت: اتحاد و همبستگی شیعه و سنی در انقلاب اسلامی مثال زدنی است.

ماموستا ملا عبدالله غفوری افزود: وحدت مایه عزت و عظمت ملت ایران است و با وحدت، همدلی و برادری می توان قله های پیشرفت و تعالی را فتح کرد.

این همایش به همت قرارگاه منطقه ای نجف اشرف نیروی زمینی سپاه ، تیپ انصارالرسول و سپاه ناحیه روانسر و با هدف گرامیداشت هفته وحدت برگزار شد.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
فاصله میان ۱۲ ربیع‌االاول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنابر روایات اهل سنت می باشد تا ۱۷ ربیع الاول که تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) بنابر روایات موجود در شیعه است، از سوی امام خمینی (ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است؛ هفته وحدت امسال با نام جشن‌های بهار مهربانی برگزار می‌شود. 

سرخط اخبار استان‌ها