کمیسیون دانشجویی کنفرانس وحدت اسلامی میزبان ۱۲۰ دانشجو از ۲۵ کشور

تهران- ایرنا- دبیر کمیسیون دانشجویی کنفرانس وحدت اسلامی گفت: بررسی وضعیت دانشجویان مسلمان و ارائه راهکارهایی برای انسجام بیشتر، دو محور اصلی این کمیسیون است که با حضور ۱۲۰ دانشجو از ۲۵ کشور جهان در تهران برگزار می‌شود.

کمیسیون دانشجویی به عنوان نخستین کمیسیون سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی روز چهارشنبه ۲۲ آبان‌ ماه با حضور ۱۲۰ دانشجو از بیش از ۲۵ کشور دنیا در تهران برگزار می شود.

«علیرضا فیروزی» در این خصوص افزود: ریاست این کمیسیون بر عهده حجت الاسلام و المسلمین «مصطفی رستمی» مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها است. آیت الله «محسن اراکی» دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی نیز به عنوان میهمان ویژه در نشست دانشجویان حضور خواهند داشت.

وی گفت: جلسه ای نیز به طور جداگانه با حضور «امیرعبداللهیان» مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

دبیر کمیسیون دانشجویی همایش وحدت ادامه داد: گزینش شرکت کنندگان در کمیسیون با انتشار فراخوانی برای ثبت نام عموم دانشجویان و دانشگاهیان آغاز شد و بیش از ۶۰۰ دانشجو با ارسال مشخصات و سوابق خود، برای شرکت در کمیسیون اعلام آمادگی کردند. در نهایت نیز ۱۲۰ دانشجو براساس معیارها و اولویت‌های علمی و تشکیلاتی انتخاب و دعوت شدند.

فیروزی افزود: بیشتر ثبت‌نام کنندگان، دانشجویان برترین دانشگاه‌های کشور با سابقه قوی علمی و تسلط به زبان‌های خارجی همراه با سابقه تشکیلاتی بسیار خوبی بودند و از کشورهای مختلف ثبت نام کردند. البته دبیران و مسئولان اتحادیه‌ها و تشکل‌های بزرگ دانشجویی کشور نیز در این گردهمایی حضور خواهند داشت.

دبیر کمیسیون دانشجویی همایش وحدت اسلامی با اشاره به اینکه این همایش فقط به یک نشست و جلسه محدود نخواهد شد، خاطرنشان کرد: بازدید از موزه و حسینیه جماران، لانه جاسوسی و چند مکان علمی تحقیقاتی نیز با هدف ایجاد و تعمیق ارتباط میان دانشجویان ایرانی و خارجی، از دیگر برنامه‌های این گردهمایی دانشجویی است.

سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با موضوع وحدت امت در دفاع از مسجدالاقصی، با حضور ۴۰۰ تن از علما و اندیشمندان بیش از ۹۰ کشور جهان و  ۱۸۰ تن از علما، اندیشمندان و مسئولان کانون تقریب دانشگاه‌ها از ۱۱ استان کشور در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه (۲۳ تا ۲۵ بهمن ۹۸) در تهران برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha