دانشجویان جهان اسلام شایسته پرچمداری مبارزه با نظام سلطه هستند

تهران- ایرنا- رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: از بین یک و نیم میلیارد مسلمان، دانشجویان جهان اسلام، می توانند با وحدت و تفکری واحد، پرچمدار مبارزه با نظام سلطه به خصوص آمریکا و عوامل آن شوند.

حجت الاسلام «مصطفی رستمی» امروز چهارشنبه در مجمع دانشجویان جهان اسلام در سی و سومین همایش بین المللی وحدت اسلامی افزود: جهان اسلام در عصر حاضر با  مسائلی درگیر است که هم می تواند سبب بهبود وجایگاه آن شود و هم با تهدیدهایی روبه رو است که اگر مدیریت نشود می تواند به پیکره جهان اسلام ضربه بزند.
وی گفت: از طرفی شاهد بیداری بیشتر کشورها حتی اروپا در مبارزه علیه نظام سلطه با سردمداری آمریکا هستیم که نهضت جلیقه زردها علیه این نظام سلطه نمونه آن است و دانشجویان مسلمان جهان اسلام می توانند در راه مبارزه با نظام سلطه پرچمدار شوند.
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها ادامه داد:‌ جمعیت یک و نیم میلیاردی جهان اسلام دارای انگیزه و توانایی اثر گذاری در جهان است و در کنار منابع طبیعی، موقعیت های خاص سرزمینی و تسلط به شاهراه های دنیا ظرفیتی است که خداوند در اختیار مسلمانان جهان اسلام قرار داده تا در ادامه راه پیامبران الهی بتوانند اثرگذار شوند.
وی گفت: شعار دین ما وحدت است و خداوند همه امت مسلمان را یکسان دانسته است، اما در جهان اسلام شاهد زخم هایی از جانب نظام سلطه هستیم که دلیل آن نبود وحدت بین مسلمانان است.
رستمی افزود:‌ زخمی دیگر نیز که از انگلیس به جا مانده و نظام سلطه آمریکا آن را تداوم بخشیده، موضوع فلسطین است. موضوع دیگر یمن است که سبب آلام و دردهای ملت مقاوم یمن به دلیل مداخله بیگانگان و سکوت جوامع بین الملل شده است.
وی با اشاره به وضعیت کشمیر و میانمار به عنوان دو نمونه از رنج های مسلمانان جهان اسلام بیان کرد: دردهایی که در این نواحی مسلمان نشین وجود دارد به دلیل بی توجهی جهان اسلام است که هنوز حمایت خوبی از آنها صورت نگرفته است.
این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه بسیج جامعه مسلمانان، گفت: این بسیج باید تمدن بزرگ اسلام را به جایگاه واقعی خود برساند. مسلمانان در مقطعی نشان دادند که می توانند طلایه دار خیزش باشند و این شایستگی را مسلمانان و دانشجویان دارند؛ زیرا جریان علمی و آگاه و بیدار و مسلط دانشجویی توانایی پرچمداری را دارد.
رستمی خاطرنشان کرد:‌ یکی از ضرورت ها در این راه تشکیل اتحادیه دانشجویان جهان اسلام است تا همراه با شعار نشست سی و سوم با عنوان وحدت امت و دفاع از قدس شریف، بتوانند راهکارهای خود را در وحدت ارائه دهند.
کمیسیون دانشجویی سی و سومین بین‌المللی وحدت اسلامی امروز (چهارشنبه)  با حضور ۱۲۰ دانشجو از بیش از ۲۵ کشور دنیا در تهران در حال برگزاری است.
 سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با موضوع وحدت امت در دفاع از مسجدالاقصی نیز قرار است با حضور ۴۰۰ تن از علما و اندیشمندان بیش از ۹۰ کشور جهان و  ۱۸۰ تن از علما، اندیشمندان و مسئولان کانون تقریب دانشگاه‌ها از ۱۱ استان کشور در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه (۲۳ تا ۲۵ بهمن ۹۸) در تهران برگزار شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha