۲۰ آبان ۱۳۹۸، ۹:۲۶
کد خبرنگار: 2051
کد خبر: 83549722
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۷ صادرکننده استان مرکزی در سامانه سنجش تجارت برتر ثبت‌نام کردند

اراک - ایرنا - معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۲۷ صادرکننده این استان در سامانه سنجش تجارت برتر و ارزیابی و تجلیل صادرکنندگان نمونه نام‌نویسی کردند.

«جعفر اصغری» روز دوشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا، افزود: فراخوان ثبت‌نام صادرکنندگان در سامانه سنجنش از شهریورماه امسال به تمامی واحدهای صنعتی صادرات محور اعلام  شد و هم اکنون نیز این سامانه برای ثبت نام افراد فعال است.

وی ادامه داد: پرونده‌های صادرکنندگان در کمیته‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی دولتی و تشکل‌های بخش خصوصی بررسی و تصمیم لازم اتخاذ  می شود.

 معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: تا کنون سهمیه مشخصی از صادرکنندگان برتر برای تجلیل به استان ابلاغ نشده اما پیش‌بینی می شود تعداد ۱۵ صادرکننده برتر این استان تجلیل می‌شوند.

اصغری اضافه کرد: درآمد ارزی حاصل از صادرات، حفظ و توسعه بازارهای هدف و فعالیت‌های بازاریابی، مهارت فنی و تخصصی در بخش صادرات، حضور شرکت ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی، راه اندازی دفتر فروش یا نمایندگی در کشورهای مختلف، دریافت گواهینامه استاندارد بین المللی و عضویت در تشکل‌های صادراتی ملی و استانی از شاخص های انتخاب صادرکنندگان برتر این استان است.

وی بیان کرد: ۲۹ مهرماه به عنوان روز ملی صادرات نام‌گذاری شده اما به دلیل تقارن این روز با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و ماه‌های محرم و صفر، آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان مرکزی در نیمه دوم آذرماه برگزار می شود.

بیش از۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که بر اساس آخرین آمار حدود ۲۵۰ واحد در زمره صادرکنندگان قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha