آیت الله اراکی : دشمنان از وحدت و انسجام مسلمانان درهراس هستند

تهران- ایرنا- معرفی عناوین روزهای هفته وحدت، اعلام زمان برگزاری سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی و تاکید دبیر کل فعلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر هراس دشمنان از وحدت و انسجام ملت های مسلمان ازخبرهایی است که توسط مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اعلام و منتشر شده است.

براساس اعلام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، هفته وحدت امسال از امروز شنبه ۱۸ آبان‌ماه آغاز و تا جمعه ۲۴ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

براین اساس، عناوین روزهای این هفته به شرح ذیل است:

روز شنبه ۱۸ آبان‌ماه مصادف با ۱۱ ربیع الاول روز وحدت اسلامی، رسالت رسانه‌ها، علما و نخبگان.

روز یکشنبه ۱۹ آبان‌ماه مصادف با ۱۲ ربیع الاول روز تمدن نوین اسلامی، هویت اسلامی و خودشکوفایی.

روز دوشنبه ۲۰ آبان‌ماه مصادف با ۱۳ ربیع الاول روز تشکل‌های مردم نهاد، زنان و جوانان، پیشگامان تقریب.

روز سه شنبه ۲۱ آبان‌ماه مصادف با ۱۴ ربیع الاول روز ایثار، شهادت و مقاومت اسلامی در برابر استکبار جهانی.

روز چهار شنبه ۲۲ آبان‌ماه مصادف با ۱۵ ربیع الاول روز امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پرچمداران امت واحده.

روز پنج شنبه ۲۳ آبان‌ماه مصادف با ۱۶ ربیع الاول روز وحدت امت در دفاع از مسجد الاقصی.

روز  جمعه ۲۴ آبان‌ماه مصادف با ۱۷ ربیع الاول روز پیامبر اعظم (ص) خورشید هدایت و منادی وحدت.

تاکید برهراس دشمن از وحدت و انسجام ملت‌های اسلامی

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: دشمن امروز از وحدت و انسجام اسلامی هراس دارد و باید سعی کنیم این وحدت و همدلی را تقویت کرده و بر اشتراکات تأکید داشته باشیم.

آیت‌الله محسن اراکی بابیان اینکه موفقیت و پیروزی‌های جبهه اسلام در لوای وحدت و همدلی امت اسلام به دست می‌آید،افزود: دشمن امروز از وحدت و انسجام اسلامی هراس دارد و باید سعی کنیم این وحدت و همدلی را تقویت کرده و بر اشتراکات تأکید داشته باشیم.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت وحدت جامعه اسلامی گفت: معنای وحدت اسلامی بیش از وحدت در منافع و راهبردهای نظامی است، وحدت اسلامی، برادری اسلامی است و این امر برای جامعه اسلامی عزت، قدرت، شکوه، شکوفایی، رشد ،عزت ، بی‌نیازی و سایر علائم اقتدار را فراهم می‌کند.

آیت الله اراکی همچنین، عقب‌ماندگی جوامع اسلامی پس از پیامبر(ص) را از نتایج کفران نعمت ولایت برشمرد و بیان کرد:دشمنان بیش از هر چیز با یکدست شدن و یکدل شدن جامعه اسلامی دشمن هستند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در عین حال تصریح کرد: دشمن با ایجاد جنگ فرهنگی، اقتصادی و نظامی چندپاره کردن جامعه اسلامی را در دستور کار قرارداده‌است تا این برادری جامعه اسلامی شکل نگیرد.

آیت الله اراکی با تأکید بر اینکه وحدت در جامعه اسلامی باید حول محور محبت به پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) شکیل بگیرد،افزود: دشمنان اسلامی باوجود توطئه‌هایی که داشته‌اند سبب شدند که جامعه اسلامی در مسیر یکدل شدن حرکت کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، "وحدت" را موضوع مهمی در جوامع اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد:در وحدت اسلامی ما به معنایی والاتر از وحدت در منافع یا مسائل نظامی می‌اندیشیم.

  افتتاح سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی

مراسم افتتاحیه کنفرانس روز پنج شنبه ۲۴ آبان در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس  جمهوری برگزار می شود.

همچنین مهمانان کنفرانس در روز جمعه مصادف با میلاد با سعادت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق (ع) با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند داشت و از بیانات معظم له بهره مند می گردند.

سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با موضوع وحدت امت در دفاع از مسجدالاقصی و با حضور چهارصد تن از علما، اندیشمندان بیش از هفتاد کشور جهان و  صدو هشتاد تن از علما ،اندیشمندان و مسئولین کانون تقریب دانشگاهها از یازده استان کشور در روزهای پنج شنبه ، جمعه و شنبه ( ۲۳ تا ۲۵ بهمن ۹۸ ) در تهران برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha