۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۰۷
کد خبرنگار: 2862
کد خبر: 85215844
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اُنس جامعه با آیین‌های مذهبی، توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند

قم- ایرنا - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با اشاره به اقبال روزافزون مردم به حضور در آیین‌های مذهبی مانند هفته وحدت و پیاده‌روی اربعین گفت: دشمن نیز برای این ایام تدارک وسیعی دیده، ولی باید با تقویت اُنس و الفتی که مردم نسبت به این آیین‌ها دارند، توطئه‌ها را خنثی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری روز چهارشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت هفته وحدت در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم اظهار داشت: موضوع توجه به اربعین در داخل کشور در دستورکار قرار گرفته که بتوانیم، محبت و مودت مردمی را بیش از پیش استحکام ببخشیم.

وی با اشاره به برنامه‌ راهپیمایی اربعین در قم گفت: از شب اربعین برنامه طریق‌المهدی در مسیر بلوار پیامبر اعظم برقرار است و با شور و شعف مردمی همراه خواهد بود، روز اربعین نیز مردم از صبح به یاد پیاده‌روی عظیم کربلا این مسیر را طی می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اهانت‌های صورت گرفته به قرآن، باید در طراحی موکب‌های اربعین، به قرآن کریم هم توجه شود، و در مسیر راهپیمایی و پیاده‌روی چند نماد از این کتاب آسمانی قرار بگیرد.

ذاکری در ادامه، هفته وحدت را نیز مورد توجه قرار داد و یادآور شد: دستورالعملی از سوی وزارت کشور ابلاغ شده، علاوه بر مناطق سنی‌نشین که بحث وحدت را تقویت می‌کنند و برنامه‌های بسیاری نیز صورت می‌گیرد، در سایر نقاط کشور هم مجالس شاد و مفرحی به مناسبت این ایام برپا می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم اظهار کرد: در قم نیز به‌ویژه با توجه به نهم ربیع‌الاول و سالروز آغاز امامت امام زمان‌(عج) باید برنامه‌های شادانه‌ای پیش‌بینی شود.

وی گفت: در روز هفدهم ربیع‌الاول و سالروز میلاد پیامبر(ص) نیز باید یک جشن پرشور و منظمی را در حرم حضرت معصومه‌(س)، میدان آستانه و یا یکی از بوستان‌های شهری که فضای خوبی داشته باشد برگزار و عموم مردم را همراه کنیم.

اُنس جامعه با آیین‌های مذهبی، توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند

سی‌وهفتمین کنفرانس وحدت اسلامی برگزار می‌شود

مدیرکل روابط عمومی مجمع تقریب مذاهب اسلامی نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه دوازدهم تا هفدهم ربیع‌الاول به عنوان هفته وحدت همواره مورد توجه حضرت امام‌(ره)، رهبر معظم انقلاب و قشرهای مختلف مردم بوده است خاطرنشان کرد: مجمع تقریب مذاهب اسلامی امسال هم همزمان با این هفته، سی‌وهفتمین کنفرانس جهانی وحدت را برگزار خواهد کرد.

حجت‌الاسلام علی مولایی افزود: تصور برخی‌ها این است که مجمع تقریب مذاهب، مسئول هفته وحدت در کشور است، در حالی که مسئولیت این مجمع، ایجاد وحدت در جهان اسلام است.

وی تاکید کرد: مسئول هفته وحدت همه دوستداران انقلاب اسلامی هستند، در سال جاری برای نخستین بار ستاد ملی هفته وحدت در تهران تشکیل، و تصمیم‌های بسیار خوبی در سطح ملی و جهانی بین وزارتخانه‌ها و سازمان‌های عضو و مجامع بین‌المللی گرفته شد.

وی بیان داشت: مجمع تقریب مذاهب در طول سال، علاوه بر کنفرانس وحدت اسلامی، کنفرانس‌های منطقه‌ای و موضوعی نیز دارد، که به طور میانگین هر ماه یک کنفرانس بین‌المللی در داخل و یا خارج کشور برگزار می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که قم در راهپیمایی اربعین به الگویی برای کشور تبدیل شد، در زمینه برنامه‌های هفته وحدت نیز باید نماد عینی خود را داشته باشد.

مولایی با اشاره به اینکه امسال با توجه به اهانت‌هایی که به قرآن کریم شده، هفته وحدت اهمیت زیادی دارد گفت: در نمایشگاه حاشیه‌ای کنفرانس وحدت اسلامی، هر سال ۱۱ غرفه ثابت داریم، که امسال هشت غرفه به قرآن اختصاص پیدا کرده است.

اُنس جامعه با آیین‌های مذهبی، توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند

زیرساخت‌های حضور زائران اربعین در عتبات فراهم است

مدیر فرهنگی امور زائرین استانداری قم نیز گفت: ۳۰ جلسه تخصصی در کمیته‌های پانزده‌گانه اربعین حسینی استان تشکیل، و برای زیرساخت‌ها و فراهم‌سازی شرایط حضور زائران در عراق برنامه‌ریزی شده است.

صادق بیطرفان افزود: تا امروز نزدیک به ۱۵۰ هزار زائر قمی در سامانه سماح ثبت‌نام و اعلام حضور کردند که ۷۵ درصد از مرز مهران به عراق مشرف می‌شوند.

وی با ذکر این نکته که ۶۰ درصد زائران را مردان تشکیل می‌دهند تصریح کرد: از ابتدای ماه صفر تاکنون، طبق آمار دریافتی از شرکت مخابرات، قم محل عبور مقصد میانی و میزبان یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر بوده است.

وی اضافه کرد: پروانه ۲۳۰ موکب از ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان، تمدید و حدود ۱۶۵ موکب به عراق اعزام شد.

بیطرفان گفت: ستاد مردمی اربعین نیز نزدیک به ۲۰ موکب شامل اوقاف، مساجد، هیات‌های مذهبی، حسینیه‌ها و برخی منازل شخصی را برای اسکان سازمان‌دهی کرده‌است.

اُنس جامعه با آیین‌های مذهبی، توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند

میزبانی زائران اربعین در قم متمرکز نیست

مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین قم نیز با بیان اینکه امسال میزبانی زائران اربعین به صورت متمرکز نیست گفت: همه مساجد، حسینیه‌ها، امامزاده‌ها و خانه‌های شخصی پای کار آمده‌اند و یک اتفاق بسیار بزرگ و مبارک را شاهد هستیم، و مردم طعم میزبانی را می‌چشند.

مهدی قربانی‌کرم خاطرنشان کرد: وقتی دستگاه‌ها در عرصه میزبانی زائران اربعین حاضر هستند، مردم نیز انتظار یک پشتیبانی خوب و شایسته‌ای دارند، که حداقل‌ها و کمترین‌ها در مسیر پیاده‌روی باشد.

وی گفت: مطابق پیش‌بینی‌ها بیش از ۱۰۰ هزار نفر در راهپیمایی اربعین در بلوار پیامبر اعظم شرکت می‌کنند، باید با فراهم کردن امکانات اولیه مانند آب و ارزاق، حمل‌ونقل، ایستگاه‌ها و موکب‌ها، پذیرایی خوبی داشته باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha