۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۰۵
کد خبر: 85476460
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ درصد ستادهای نماز جمعه برنامه‌هایی برای کودکان اجرا می‌کنند+ فیلم

تهران- ایرنا- مدیر مرکز تعالی و پیشرفت ستادهای نماز جمعه کشور از تدارک برنامه‌هایی برای کودکان در بیش از ۷۰ درصد پایگاه‌های نماز خبر داد و گفت: گاهی کودکان، پدر و مادرهای خود را برای رفتن به نماز جمعه تشویق می‌کنند.

صابر طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار معارف ایرنا گفت: بیش از ۷۰ درصد از پایگاه های نماز جمعه برنامه های ویژه میزبانی از کودک دارند. وقتی کودکان به نماز جمعه می آیند، خادمان داوطلب ستادهای نماز جمعه که اغلب از مربیان پرورشی، معلمان، کانون های مساجد، کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مربی های بسیج هستند، برنامه هایی مرتبط با نماز جمعه را برای کودکان اجرا می کنند.

وی با بیان این که محبت و ارتباط صمیمانه با نوجوانان و مسئولیت سپاری به آنان در قالب خدمت افتخاری باعث جذب آنان می شود، افزود: بسیاری از آثار ارائه شده در جشنواره قلب شهر را جوانان و نوجوانان ارائه داده اند و در این جشنواره یک محور ویژه در قالب میزبانی از کودکان دیده شده و کتاب هایی برای میزبانی از کودک منتشر شده که برای هر هفته برنامه های ویژه کودکان در نماز جمعه پیش بینی شده است.

۷۰ درصد ستادهای نماز جمعه برنامه‌هایی برای کودکان اجرا می‌کنند+ فیلم
صابر طالبی، مدیر مرکز تعالی و پیشرفت ستادهای نماز جمعه

طالبی اضافه کرد: در اغلب پایگاه های نماز جمعه یک برنامه برای میزبانی از کودک پیش بینی شده که در بعضی از پایگاه ها مهد کودک یا محفل قرآنی برای کودکان برگزار می شود. کودکان در کنار نماز جمعه با گروه همسالان خود بازی می کنند و نقاشی می کشند. همچنین یک کمیته تخصصی در این زمینه برای کودکان تولید محتوا دارد.

وی با اشاره به تجربه های موفق خادمان نماز جمعه گفت: نماز جمعه تهران میزبان تعدادی بسیاری از کودکان است و در سایر شهرها نیز به گونه ای است که دیدن تصاویر کودکان شوق انگیز است. گاهی کودکان، پدر و مادرهای خود را تشویق به نماز جمعه می کنند. در همین راستا ستادهایی که تجربه های خوب دارند را معرفی و تشویق می کنیم و به مستندسازی این برنامه ها می پردازیم.

۷۰ درصد ستادهای نماز جمعه برنامه‌هایی برای کودکان اجرا می‌کنند+ فیلم

مدیر مرکز تعالی و پیشرفت ستادهای نماز جمعه کشور افزود: نماز جمعه فرصت حضور خانوادگی مومنین در یک برنامه معنوی اصیل و الهی در روزهای جمعه است. حضور خانوادگی در نماز جمعه اقتضائات خود را دارد که بخشی از آن به خادمان نماز جمعه برمی گردد که تدارک خوبی را برای میزبانی ازنمازگزاران دارند. بسیاری از مردم علاقه مند به حضور در نماز جمعه هستند اما اطلاعی از برنامه های آن ندارند.

در انعکاس زیبایی‌های حضور معنوی خانواده‌ها کوتاهی کرده ایم

طالبی گفت: ما در انعکاس زیبایی های حضور معنوی خانوادها در نماز جمعه کوتاهی کردیم؛ هم ما به عنوان خادمان نماز جمعه و هم رسانه ها و انتظار این است که رسانه ها این حضور خانوادگی مومنانه را روایت کنند. جمعی از مردان و زنان در روزهای جمعه به عشق امام زمان (عج) در ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در سراسر کشور برنامه ریزی می کنند. در واقع یک رویداد هفتگی در طول سال در بیش از ۵۰ هزار نماز جمعه در سراسر کشور برگزار می شود و جمعیتی خودجوش با توان مردمی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری قلب شهر گفت: ما تلاش کردیم الگوهای موفق این میزبانی را در قالب جشنواره فرهنگی هنری ستادها جمع آوری کنیم و به ستادها و مردم معرفی کنیم که شاید این زیبایی ها را کمتر دیده باشند.

طالبی افزود: ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در سراسر کشور وجود دارد که طی ۵۲ هفته حدود ۵۰ هزار رویداد نماز جمعه در طول سال برگزار می شود و این یک اتفاق فوق العاده است. در این رویداد، کتاب معرفی می کنیم، خدمت فرهنگی ارائه می دهیم، مومنان تجدید دیدار می کنند و این زیبایی ها مخصوص نمازهای جمعه است.

مدیر مرکز تعالی و پیشرفت ستادهای نماز جمعه افزود: بسیاری از خادمان نماز جمعه در سراسر کشور را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند. این خادمان کارهای فرهنگی انجام می دهند و محتوای رسانه ای تولید می کنند.

پیگیری مشکلات مردم در نماز جمعه

طالبی اضافه کرد: یکی از کارهای منظم در نماز جمعه، میزهای خدمت رسانی و پاسخگویی است. تقریبا در بیشتر پایگاه ها میزهای خدمت داریم. ستادهای نماز جمعه از مسئولان دعوت می کنند که در نماز جمعه مستقر می شوند و به سوالات مردم پاسخ می دهند و پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب را در شهرهای خود برای مردم بیان می کنند، نمایشگاه برپا می کنند، انتقادهای مردم را می شوند و قبل از خطبه ها به مردم گزارش می دهند. بعضی از پایگاه ها ضمن پیگیری مشکلات مردم، به صورت هفتگی از مسئولان پیگیری می کنند.

۷۰ درصد ستادهای نماز جمعه برنامه‌هایی برای کودکان اجرا می‌کنند+ فیلم

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha