۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۵۹
کد خبر: 83547389
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نقیصه‌های استان کرمان در برابر سیل شناسایی شد

۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۵۹
کد خبر: 83547389
نقیصه‌های استان کرمان در برابر سیل شناسایی شد

کرمان - ایرنا - سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری کرمان گفت: تمامی نقیصه هایاین استان در برابر سیل شناسایی و به دستگاه‌های اجرایی جداگانه اعلام شده است لذا ضروت دارد که با حساسیت بیشتر این نقص‌ها بررسی و رفع شود.

سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی روز شنبه در ستاد مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به برخی ساخت و سازهای دستگاه ها در حریم رودخانه ها افزود: بخشی از این نقص‌ها نیاز به تامین اعتبار دارد که از توان استان خارج است که ضعف دستگاه‌ها را به علت سال‌ها تعلل نشان می‌دهد و باید از وزارت‌خانه مربوطه پیگیری شود.

وی با بیان اینکه استانداری کرمان آمادگی مکاتبه با وزارت خانه ها برای دریافت اعتبارات را دارد گفت: برخی مواقع اشکال کارشناسی نیاز به اصلاح روش دارد و برخی مواقع نیاز به اصلاح قانون وجود دارد که همکاری مجلس شورای اسلامی و ابلاغ دولت را می‌طلبد.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به اجرای یک طرح در جیرفت در حریم و بستر رودخانه ها گفت: مدت ها در کمیسیون ها سعی داریم برای ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه‌ها حساسیت نشان دهیم و اگر تعهد بر اجرای طرح وجود داشته باشد این طرح ها جابجا می شوند.

وی تصریح کرد: در سیل‌های ابتدای سال موارد بسیاری برای ساخت در مسیر سیلاب برخورد کردیم و جاده شهداد – نهبندان که هنوز درگیر آن هستیم بنا بود جاده امنیتی باشد و قرار نبود مورد تردد قرار گیرد و که پس از تخریب برای احداث جاده جدید به ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

آیت‌اللهی‌موسوی افزود: بر اساس قانون، مدیریت بحران بر عهده فرمانداران قرار دارد لذا بخشی از اعتبارات را به دستگاه ها برای جابجایی از نقاط سیل‌خیز تخصیص دهند.

وی بیان داشت: حفاظت از حریم شهرها طبق قانون برعهده شهرداری‌ها قرار دارد لذا باید از توان و ماشین‌آلات آنان در شهرها استفاده کرد و لایروبی مسیل‌ها و بازنگری دهانه پل ها با توان دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها انجام شود.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری کرمان گفت: رودخانه‌های خارج از حریم شهرها را با توان منابع طبیعی و آب منطقه‌ای بررسی و طرح‌ها را با همکاری بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی در زمینه هر گونه اقدام پیشگیرانه آفات، بیماری گیاهی و جانوری مسئول است و باید اقدام کند گفت: از مجموع ۲۰ میلیارد تومان اعتبار کشوری تنها ۱.۵ میلیارد تومان به استان کرمان تخصیص یافته و سه میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای مقابله با ملخ مدیترانه‌ای هزینه شده است.

آیت‌اللهی‌موسوی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی استان همکاری و حمایت مطلوبی در مقابله با آفت ملخ داشتند گفت: اعتبار برای پیش‌بینی و پیگیری از هجوم ملخ و اعتبار تملک در سرفصل جاری دستگاه های اجرایی وارد شود که هزینه‌های خود را پرداخت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha