۲ آبان ۱۳۹۸، ۹:۳۶
کد خبرنگار: 1168
کد خبر: 83529111
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشرفت فوتسال آسیا امیدوارکننده است

ارومیه - ایرنا - کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران گفت: این رشته در سطح آسیا پیشرفت قابل قبولی کرده است و حریفان آسیایی با سرمایه‌گذاری‌ های کلان و برنامه‌ریزی اصولی رفته رفته به رقیبان جدی برای ایران تبدیل می‌شوند.

علی‌اصغر حسن‌زاده روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رشته فوتسال در قاره آسیا پیشرفت قابل توجهی کرده به طوری که تیم‌های ژاپن، تایلند، ازبکستان، ویتنام و حتی کویت خود را به سطوح بالاتری رسانده‌اند و این امر کسب مقام قهرمانی برای تیم ملی ایران را سخت‌تر می‌کند ولی با این اوصاف تیم ملی ایران تمام تلاش خود را برای دفاع از عنوان قهرمانی و ایستادن بر سکوی بلند آسیا به کار خواهد بست.

وی با اشاره به حضور بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی بزرگسالان بیان کرد: انتخاب بازیکن با نظر سرمربی انجام می‌شود و جوانگرایی در ترکیب تیم ملی پشتوانه سازی برای آینده است ولی نباید از گرفتن نتیجه‌ نیز غافل باشیم.

وی ادامه داد: کسب مقام سومی تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا اتفاقی بود که با همت، تعصب و تلاش تیمی بازیکنان کسب شد و باید قبول کنیم که امکانات تیم ملی ایران به هیچ وجه با سایر کشورهای صاحب فوتسال قابل مقایسه نیست و باید برای تکرار این مقام و کسب سکوهای جهانی از هم اکنون به فکر برنامه‌ریزی دقیق و اصولی باشیم.

کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران در خصوص پیروزی چهار بر صفر تیم ملی ایران مقابل ترکمنستان در نخستین دیدار مقدماتی ۲۰۲۰ آسیا به میزبانی ارومیه گفت: صرف نظر از نتیجه تیم حریف در این دیدار نشان داد که پیشرفت خوبی نسبت به گذشته داشته ولی بازیکنان ایران با پیاده کردن برنامه های تاکتیکی کادر فنی توانستند چندین بار دروازه حریف را باز کنند و حتی قادر بودیم گل های بیشتری نیز به ثمر برسانیم.

حسن‌زاده افزود: میزبانی شهر ارومیه در حد بسیار خوبی است و تیم ملی ایران تجربه حضور در سالن ۶ هزار نفری غدیر این شهر در مسابقات دوستانه چند سال گذشته مقابل تیم ملی برزیل را دارد.

تیم ملی فوتسال ایران عصر چهارشنبه در نخستین دیدار از مرحله مقدماتی قهرمانی ۲۰۲۰ آسیا که به میزبانی ارومیه و با حضور پرشور هواداران مشتاق این شهر برگزار شد، با نتیجه چهار بر صفر مقابل ترکمنستان به پیروزی رسید.

مرحله مقدماتی مسابقات فوتسال مردان آسیا از روز یکم تا سوم آبان ماه جاری با حضور تیم‌های ازبکستان، تاجیکستان، نپال، افغانستان، ایران، قرقیزستان و ترکمنستان به میزبانی ارومیه در حال برگزاری است.

طبق قرعه‌کشی تیم‌های ازبکستان، تاجیکستان، نپال و افغانستان در گروه اول و تیم‌های ایران، قرقیزستان و ترکمنستان در گروه دوم به رقابت می‌پردازند.

در نخستین روز این مسابقات از ساعت ۱۳ روز چهارشنبه/اول آبان‌ماه/ تاجیکستان با ۶ گل نپال را شکست داد و ازبکستان با نتیجه ۶ بر ۲ افغانستان را از پیش رو برداشت.

از ساعت ۱۳ امروز پنج‌شنبه دوم آبان‌ماه افغانستان با تاجیکستان، نپال با ازبکستان ساعت ۱۵:۳۰ و قرقیزستان با ترکمنستان ساعت ۱۸ رقابت می‌کنند و فردا جمعه در روز پایانی دور مقدماتی/سوم آبان/ نپال با افغانستان ساعت ۱۳، ازبکستان با تاجیکستان ساعت ۱۵:۳۰ و قرقیزستان با ایران ساعت ۱۸ دیدار خواهند کرد.

پنج تیم برتر این مسابقات جواز حضور در مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۰ مردان آسیا که اسفند امسال در کشور ترکمنستان برگزار خواهد شد را کسب می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha