۲۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰
کد خبرنگار: 2197
کد خبر: 83513059
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آغاز کاشت سیر در ۱۴۰۰ هکتار زمین کشاورزی طارم

۲۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰
کد خبر: 83513059
آغاز کاشت سیر در ۱۴۰۰ هکتار زمین کشاورزی طارم

زنجان - ایرنا - ۱۴۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان طارم در سال زراعی جاری زیر کشت محصول سیر رفته است که پیش بینی می‌شود حدود ۵۶ هزار تن محصول از این زمین‌ها برداشت و در بازار عرضه شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: سیر از جمله محصولات اصلی و مهم طارم است و در سال زراعی جاری تعداد ۱۱۰۰ نفر از بهره برداران این شهرستان به کشت و کار و برداشت این محصول اشتغال دارند.
مجتبی اسکندری در مورد کیفیت بالای سیر طارم خاطرنشان کرد: سیر تولیدی این شهرستان با توجه به کیفیت بالایی که دارد همه ساله علاوه بر تامین نیاز شهرستان و استان، به سایر نقاط کشور ارسال همچنین در صورت فراهم بودن بستر صادرات توسط بازرگانان به کشورهای روسیه، آذربایجان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.
به گفته وی مشکلات توسعه محصول سیر در شهرستان طارم، نوسان شدید قیمت بازار، نبود انبارهای فنی برای ذخیره سازی و فقدان کارگاه های فرآوری صنعتی و بسته بندی است که موجب خروج ارزش افزوده از محل تولید این محصول از شهرستان می شود.
مدیر جهاد کشاورزی طارم در خصوص حل مشکلات سیر کاران این شهرستان عنوان کرد: مدیریت جهاد کشاورزی طارم در قالب مشاغل خانگی و کارگاه های صنعتی در جهت فرآوری و بسته بندی این محصول، متقاضیان و فعالان عرصه سیر را جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی می کند.
این مسئول اقدامات انجام شده این مدیریت در جهت کشت سیر در شهرستان را قابل قبول دانست و گفت: تامین نهاده ها، برگزاری برنامه های آموزشی، بازدیدهای کارشناسی، ارائه توصیه های فنی و تنظیم بازار از طریق اطلاع رسانی و پیگیری ساماندهی صادرکنندگان محلی در قالب تشکیل شرکت های بازرگانی محصولات کشاورزی از جمله اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص کشت و برداشت این محصول با ارزش در طارم است.
به گزارش ایرنا، ارقام مورد کشت سیر در شهرستان طارم سیر صورتی است که در بین سایر ارقام بیشترین نوع سیر کشت شده در طارم است.
کشت سیر طارم در فصل پاییز صورت می گیرد و برداشت این محصول از اوایل اردیبهشت ماه شروع و تا اواخر خرداد ادامه می یابد.
شهرستان طارم از نظر وضعیت آب و هوایی دارای شرایط خاص است، بافت مکانی منطقه از حالت دره ای برخوردار و با ارتفاع متوسط ۴۰۰ متر از سطح دریا، منطقه بطور نسبی بصورت دشت بوده لذا از نظر آب و هوایی تابستان گرم و زمستان معتدل دارد.
این شهرستان دارای ۲ منطقه کوهستانی و کوهپایه ای بوده و از نظر اقلیمی دارای ۲ اقلیم متفاوت معتدل و سردسیر است و با توجه به شرایط اقلیمی نیمه گرمسیر شهرستان طارم که متفاوت از سایر نقاط استان است، کشاورزی از اهمیت ویژه ای در این منطقه برخوردار است.
بیشتر محصولات زراعی این شهرستان بصورت نوبرانه در بازار مصرف داخل و خارج استان عرضه می شود.

شهرستان طارم با ۴۷ هزار نفر جمعیت (حدود ۵ درصد جمعیت و ۱۰ درصد مساحت استان زنجان) در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
۹۸۸۶/۶۰۸۵

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha