۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۷:۲۲
کد خبرنگار: 795
کد خبر: 83507207
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سنگال میزبان نخستین همایش "فرانسه و امنیت آفریقا"

تهران - ایرنا - وزارت خارجه فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد این کشور برای نخستین بار همایش سالانه "فرانسه و در سه بعد امنیت، سیاست و توسعه در آفریقا" را از امروز با حضور نمایندگان 39 کشور آفریقایی در سنگال آغاز کرد.

براساس این گزارش، دولت فرانسه برای نخستین بار از نمایندگان 39 کشور آفریقایی دعوت کرد تا از امروز در داکار، پایتخت سنگال گرد هم آمده و مشکلات امنیتی این قاره از جمله پدیده شوم تروریسم را بر اساس طرح های جهانی بررسی کنند.

این گردهمایی که در واقع در بیستمین سالگرد برگزاری همایش بین المللی در زمینه قاره آفریقا که هر ساله در پاریس برگزار می شد، قرار است امسال برای نخستین بار به مدت 5 روز تا یکشنبه با مدیریت اداره کل همکاری های امنیتی و دفاعی وزارت دفاع فرانسه و موسسه مطالعات عالی امنیت ملی این کشور در آفریقا و آن هم در سنگال یکی از کشورهای فرانوسی زبان (فراکافونی) برگزار شود.

در هر حال این همایش امروز با موضوع "آفریقا در سه بعد: دفاع، سیاست و توسعه" با حضور بیش از 60 نماینده ارشد سیاسی، حقوقی، نظامی و امنیتی کشورهای آفریقایی و مقامات بلند پایه کشور فرانسه با سخنرانی "ژان بَپتیست لِمویه" وزیر مشاور دولت در امور اروپایی و بین المللی و "آمادو با" وزیر خارجه سنگال آغاز شد تا شرکت کنندگان بتوانند در باره موضوعات و چالش های مشترک در این قاره با هم رایزنی کنند.

شرکت کنندگان در بیستمین همایش "امنیت آفریقا و فرانسه" قرار است طی این چند روز، راه کارهای موجود برای مقابله با چالش های پیش رو و افزایش نقش سیاسی و اجتماعی مردم در تصمیم گیری های کلان قاره سیاه از جمله برای حل مشکلاتی چون مبارزه با تروریسم، بیابان زدایی، توسعه اقتصادی و نیز تلاش برای ثبات ساختاری مورد بحث و بررسی قرار دهند.

این گزارش از مرکز مطالعات عالی امنیتی و دفاعی فرانسه، موسسه تحقیقات سنگال و شعبه داکار یک اندیشکده آفریقای جنوبی موسوم به "موسسه مطالعات امنیتی آفریقا" که توسط شش وزارت خارجه اروپایی ، "موسسه جامعه باز" و "بنیاد جرج سوروس" و نیز "بنیاد راکفلر" مدیریت می شود به عنوان همکاران وزارت خارجه و دفاع فرانسه در برگزاری این همایش نام برد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha