۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 958
کد خبر: 83505585
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحلیلگر فلسطینی : ریاض مایل به طولانی شدن ناآرامی های عراق بود

تهران – ایرنا – "احمد عبدالرحمن" تحلیلگر فلسطینی در تحلیلی از ناآرامی های اخیر شهرهای مختلف عراق ، اظهار داشت ؛ شبکه های مورد حمایت عربستان در پوشش اخبار تظاهرات، آشکارا از معترضان حمایت و به ادامه تظاهرات تحریک می کردند و این موضوع به روشنی تمایل سعودی ها را به طولانی شدن نا آرامی ها آشکار می کند.

وی  روز شنبه در گزارشی که روزنامه فرامنطقه ای "رأی الیوم" آن را منتشر کرد، نوشت: شکی نیست که ملت عراق با وجود ثروت های فراوان سرزمینشان از فقر و بیکاری بی سابقه ای رنج می برند و متاسفانه این ثروت ها و توانایی های ملت عراق برای رساندن این کشور به سطح کشورهای مرفه و با ثبات کافی نبوده است.

 این تحلیل گر فلسطینی افزود: دلایل فراوانی وجود دارد که چنین کشور مهمی با یک سابقه تاریخی عظیم به چنین وضعیتی دچار می شود که مهم ترین آن ریشه دواندن فساد در بسیاری از جنبه های زندگی است اما اگر نگاهی به تظاهرات چند روز اخیر داشته باشیم، متوجه نشانه هایی از وجود اهدافی غیر از موضوعات مربوط به فساد، بیکاری و دیگر مطالبات عادلانه و به حق می شویم.

عبدالرحمن خاطر نشان کرد: هدف ما شک کردن به این اعتراضات نیست اما برخی شعارها و برخی اقدامات به روشنی این اعتراضات را از مسیر خود خارج کرد و شاهد یک خشونت شدید و خرابکاری های طراحی شده از سوی برخی تظاهرکنندگان بودیم. تمام این موضوعات نشان می دهد طرف سومی خواستار آشفتگی هرچه بیشتر اوضاع است.

 این نویسنده فلسطینی افزود: کسانی می خواهند به خاطر منافع طرف هایی مشخص اوضاع را به سوی هرج و مرج سوق دهند و به منافع ایران و هم پیمانانش در عراق و منطقه آسیب بزنند و اگر این فرضیه درست باشد، کسی جز واشنگتن و هم پیمانانش در منطقه به ویژه ریاض از این موضوع بهره نمی برند.

عبدالرحمن با تاکید بر زمان این اعتراضات ادامه داد: این تظاهرات بعد از شکست عربستان در جنگ یمن، عملیات نظامی جنبش انصارالله یمن در نجران و حمله این جنبش به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان صورت گرفت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نمی توانیم در صف ملتی که خواستار کمترین حقوق خود هستند، نباشیم و نمی توانیم غارت افراد فاسد را توجیه کنیم اما در عین حال با  سوء استفاده برخی و به ویژه آمریکا برای تحقق خواسته های سیاسی خود مخالف هستیم.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha