۱۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83502501
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت گسترده یمنی ها از عملیات «نصرمن الله» و بیزاری از ائتلاف آمریکایی - سعودی

تهران-ایرنا- هزاران یمنی صبح روز جمعه در حمایت از عملیات «نصر من الله» ارتش و کمیته های مردمی کشورشان علیه ائتلاف سعودی به خیابان آمدند و علیه این ائتلاف و آمریکا و سیاست های استکباری در منطقه شعار دادند.

به گزارش شبکه خبری المسیره، هزاران یمنی در استان صعده با شرکت در این تظاهرات با به اهتزاز در آوردن پرچم کشورشان، شعارهایی درباره آزادی و علیه آمریکا و سیاست های سلطه جویانه اش در منطقه سر دادند.

یمنی های معترض در این تظاهرات حمایت خود را از فلسطین نیز اعلام کردند و  شعارهایی چون «به سمت الاقصی حرکت می کنیم» و "ائتلاف آمریکایی به یاری خداوند نابود می گردد» سر دادند.

یمنی ها از سایر شهرستان ها و مناطق تابع صعده به این استان آمدند تا در این تظاهرات حضور یابند.

استاندار صعده نیز در این تظاهرات شرکت  کرد و از اهالی این استان خواست که در تظاهرات روز دوشنبه به نام «کاروان پیروزی» در حمایت از نیروهای یمنی در جبهه های نبرد، شرکت کنند.

این مقام یمنی پیروزی نیروهای مسلح یمن در عملیات نصرمن الله در محور نجران را به مردم یمن و عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله تبریک گفت.

استاندار صعده تاکید کرد که دشمن باید از عملیات نجران پند گیرد در غیر این صورت، باید منتظر عملیات آتی باشند.

نیروهای یمنی شنبه گذشته از اجرای عملیات «نصر من الله» به عنوان بزرگترین عملیات نظامی علیه ائتلاف سعودی از آغاز حملات آنها به یمن خبر دادند.

در جریان این عملیات  که در محور نجران واقع در جنوب غربی عربستان انجام شده است، ۳ هزار نظامی ائتلاف سعودی به اسارت نیروهای یمنی درآمدند.

نیروهای یمنی در این عملیات، موفق شدند منطقه ای به مساحت ۳۵۰ کیلومتر مربع در نجران را به کنترل خود درآورند. علاوه بر آن، توانستند برتمامی مواضع نظامی و پایگاه های تازه تاسیس دشمن سیطره یابند.

عملیات نیروهای یمنی در خاک عربستان در واکنش به محاصره چند ساله یمن و بمباران هر روزه این کشور از سوی ائتلاف سعودی انجام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha