۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 1936
کد خبر: 83499849
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

انتشار "کارنامک" تکمیل پژوهش‌های همدان‌شناسی

همدان- ایرنا- معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان همدان گفت: کتاب "کارنامک" در ۲ جلد منتشر شده که منبعی مهم و کاربردی برای پژوهش درباره همدان محسوب می‌شود.

جلد اول و دوم "کارنامک" توسط پرویز اذکائی، ولی‌الله قیطرانی و فاطمه امینی تالیف و به همت حوزه هنری همدان به چاپ رسید.

تیمور آقامحمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اثر منبع غنی و جامع برای پژوهشگران و محققان همدان‌شناسی محسوب می‌شود که جلد نخست آن توسط پژوهشگر نامی این خطه دکتر اذکائی در سالیان دراز تهیه و تنظیم و جلد دوم آن نیز به تازگی منتشر شد.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری همدان خاطرنشان کرد: نویسندگان این اثر در کارنامک جلدیک به موضوع "کتاب‌شناسی استان همدان" و در کارنامک جلد ۲ به بحث علوم‌انسانی پرداخته اند.

وی گفت: جلد اول کارنامک در بردارنده‌ مداخل و فهرستی از کتابها، مقاله ها، پایان‌نامه‌ها، جراید و گزارش‌های اداری از بازه‌ زمانی ۱۳۷۰ هـجری قمری تا سال ۱۳۷۰ هجری شمسی مرتبط با استان همدان و در پنج بخش تدوین شده است.

آقامحمدی طبقه‌بندی موضوعی در این آثار را بر پایه‌ نظام معرفت‌شناسی دانست و افزود: این کتاب می‌تواند الگو و پایه مطالعات و پژوهش‌های آینده کتاب‌شناسی باشد، به ‌طوری‌که شیوه آن مورد توجه بسیاری از محققان بوده و همواره آن را مورد تحسین قرار داده‌اند.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری همدان یادآوری کرد: جلد دوم کارنامک نیز دربردارنده‌ مداخل و فهرستی از کتـابها، مقاله ها، پایان‌نامه‌ها، جراید و گزارش‌های اداری از  ۱۳۷۱ تا ۱۳۹۵ هجری شمسی است.

کارنامک یکی از کتابهای دانش‌نامه ۲۰۰ جلدی همدان است که اثری پژوهشی درباره فرهنگ و تمدن این خطه از گذشته تا دوران معاصر به حساب می‌آید.

در تهیه و تدوین دانشنامه همدان افزون بر ۵۰ محقق و پژوهنده که بیشترشان اساتید برجسته دانشگاهی هستند همکاری می‌کنند.

۷۵۲۷/۲۰۸۷

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha