۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۰
کد خبر: 83499633
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتخاب شهردار قزوین در ایستگاه دوم

۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۰
کد خبر: 83499633
انتخاب شهردار قزوین در ایستگاه دوم

قزوین - ایرنا - فرایند بررسی و انتخاب گزینه نهایی شهرداری قزوین در نشست سه شنبه شب شورای اسلامی شهر قزوین با معرفی سه نامزد دیگر پیگیری شد.

در نشست سه شنبه شب پارلمان محلی قزوین سه نامزد دیگر علاوه بر نامزدهای قبلی به نام های عباسعلی مدیح، سیاوش طاهرخانی و سید مازیار علوی به ترتیب در شورا حاضر شده و به ارایه برنامه های خود پرداختند.
این نشست که ابتدا به مناسبت روز آتش نشانی و خدمات ایمنی، ساعت هایی از آن به ارایه گزارش توسط مدیرعامل این سازمان و تجلیل از جمعی از کارکنان آتش نشانی گذشت از ساعت ۱۹ به حضور و معرفی سوابق نامزدهای شهرداری اختصاص یافت.

بخشی از بدهی‌های شهرداری با تهاتر قابل پرداخت است

نخستین کسی که برای ارایه برنامه های خود در صحن شورا حاضر شد نام عباسعلی مدیح از استان یزد بود.
مدیح دارای مدرک دکتری تخصصی قوم شناسی تاریخی بوده و سابقه تحصیل در مقطع دکتری جغرافیا و برنامه ریزی شهری در دانشگاه هند را دارد و تاکنون نیز نماینده مردم نیشابور در دوره های اول و دوم شورای اسلامی شهر، شهردار نیشابور، شهرداری بیرجند و شهردار یزد را در کارنامه خود دارد و هم اکنون نیز مدیر تعاون و رفاه شهرداری تهران است.
وی، اولین شهردار کشور بوده که از ابتدای آغاز به کار در شهرداری لیست اموال و دارایی های خود و خانواده را به شوای شهر اعلام کرده است.
مدیح در آغاز سخنان خود خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر قزوین گفت: غنای فرهنگی قزوین بر کسی پوشیده نیست و این شهر صاحب سبک معماری اسلامی ایرانی بوده و بخشی از معماری اصفهان امروز برگرفته از همین شهر است.
مدیح در پاسخ به سوال اعضای شورای شهر که چه برنامه ای برای پرداخت بدهی های ۴۰۰ میلیاردی شهرداری به بانک شهر دارد،گفت: پرداخت بدهی های شهرداری از طریق جذب سرمایه گذار، تهاتر املاک و یا عودت سهام شهرداری به بانک شهر میسر است.
مدیح ادامه داد: با توجه به وجود ظرفیت های مختلف فرهنگی و تاریخی در شهر قزوین، باید ضمن توجه ویژه به رونق صنعت گردشگری، زیر پای سرمایه گذاران در شهر قزوین فرش قرمز پهن شود.
وی اضافه کرد: میثاق نامه بین شهرداری و شورای شهر همان بودجه و برنامه همان شوراست، بنابراین در کنار اعضای شورا باید برنامه ریزی و اقدام شود.
این نامزد تصدی پست شهرداری قزوین، در پاسخ به سوال زهرا یوسفی عضو شورای شهر قزوین مبنی بر اینکه تا چه حد می تواند از ارتباطات ملی برای رونق شهر قزوین استفاده کند، پاسخ داد: استفاده از این ظرفیت برای رونق شهر از اهمیت زیادی برخوردار است و در پست هایی که برعهده داشته ام، همواره تمام تلاش خود را برای استفاده حداکثری از این ظرفیت به کار بسته ام.
وی همچنین گفت: می توان از توانمندی اعضای شورا و مشورت آنها در شناخت بیشتر شهر و حل مسایل آن کمک گرفت.
مدیح در ادامه، حفظ آثار تاریخی و رونق صنعت گردشگری و حفظ  باغستان سنتی را از اولویتهای کاری خود در قزوین عنوان کرد.

ایجاد کارگروه های تخصصی برای جذب بودجه کشوری را پیگیری می‌کنم
سیاوش طاهرخانی دومین نامزد تصدی پست شهرداری قزوین بود که در صحن شورا حاضر شد و به معرفی خود پرداخت.
وی که هم اکنون مشاور استاندار و مدیرکل امور اداری و مالی استانداری قزوین است در کارنامه خود سابقه فرمانداری تاکستان، قائم مقامی مدیرعامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور، نایب رییس و عضو شورای اسلامی شهر محمدیه، معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار قزوین، شهرداری شهرهای محمدیه، محمودآباد نمونه و شال اشاره کرد.
طاهرخانی در سخنان خود سهم شهرداری را در پیشگیری و کاهش جرایم موثر دانست و گفت: شهرداری با ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین و برنامه ریزی در جهت پیشگیری از تشکیل اینگونه محلات می تواند از بروز جرایمی مانند تغییر کاربری اراضی، فروش مال غیر، سرقت، ساخت و ساز غیرمجاز، قتل عمد و نزاع‌های دسته جمعی جلوگیری کند.
وی ادامه داد: همچنین طراحی محیطی برای افزایش پیاده روها و فضاهای عمومی نیز در پیشگیری از جرایم موثر است.
این نامزد تصدی شهرداری قزوین گفت: برنامه هایم بر مبنای برنامه راهبردی  پنج ساله شهرداری قزوین بوده و در جهت افزایش درآمد، کاهش هزینه ها و ایجاد شهری با روح و پیشرو است.
وی ادامه داد: در این راستا از راه افزایش درآمد ناشی از عوارض عمومی( درآمد مستمر)، عوارض اختصاصی، بهای خدمات درآمد موسسات غیرانتفاعی شهرداری، ایجاد شهر هوشمند و شهروند هوشمند، تشکیل و فعال کردن کارگروه شناسایی ردیف های مرتبط با شهرداری در بودجه کل کشور و پیگیری جذب آن و جذب سرمایه گذاران باید برای افزایش درآمدهای شهرداری اقدام کرد.
طاهرخانی یادآور شد: همچنین می توان با برون سپاری و کاهش تصدی گری، تخصصی کردن کارها، کاهش زمان پروژه ها ، نظارت بر هزینه‌های تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر، استفاده و اعتماد به راهکارهای ارایه شده توسط نخبگان درون و برون سازمانی هزینه‌های مدیریت شهر را کاهش داد.
وی ادامه داد: برای حفظ و جلوگیری از نابودی باغستان سنتی که میراث بزرگ شهر قزوین است ارایه مشوق‌ها به باغداران ضروری است.
طاهرخانی همچنین بر توسعه زیرساخت های ورزشی، اقتصاد شهری، رونق فرهنگی و اجتماعی و صنعت گردشگری تاکید کرد و افزود: افزایش میزان مشارکت مردم در اداره شهر و  تخصصی کردن کارها ضرورتی اجتناب ناپذیر در اداره شهرها است.

این نامزد تصدی جایگاه شهردار قزوین، همچنین حمایت از توسعه مسکن و بهسازی ساختمان های موجود، مدیریت واحد پسماند، کاهش آلودگی صوتی و باز پروری و ایجاد فضای سبز، زیباسازی محیط شهری، تسریع درحل مشکلات آسفالت و روسازی محور نسیم شمال ، تکمیل پروژه های نیمه تمام و  فرایندی کردن پروژه ها را از دیگر برنامه های خود در صورت انتخاب به عنوان شهردار قزوین عنوان کرد.
پس از پایان سخنان طاهرخانی و تایید برنامه های وی توسط چند تن از اعضای شورا احد چگینی یکی از اعضای شورا گفت: از همکارانم در شورای شهر انتظار می رود از کاندیداهای شهرداری برنامه نخواهند بلکه از آنها  التزام عملی به برنامه های پنج ساله شهرداری را خواستار شوند چرا که شهردار مجری سیاست های شوراست و اگر برنامه ای هم ارایه می دهد باید در افق بلند مدت شورا باشد.
وی افزود: آقای طاهرخانی در برنامه خود به درستی التزام خود را به برنامه پنج ساله راهبردی شهرداری قزوین نشان داد.
سعید دقیقی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز با تایید برنامه های خود طاهرخانی گفت:گرچه این برنامه جامع و کامل بود اما یکی از معضل های ما داشتن برنامه کوتاه مدت جهت تحول درآمدهای شهرداری است چون هم اکنون شهرداری حقوق کارکنان خود را هم به سختی تامین می کند و کمربندی شهر و بدهی های کلان بانکی مشکل بزرگی برای آن است که علاج فوری لازم دارد.

توزیع عادلانه اعتبارات بین نواحی شهر قزوین و مناطق منفصل در دستور کار قرار می‌گیرد
نفر آخر از سه نامزد تصدی شهرداری قزوین در نشست سه شنبه شب شورا سید مازیار علوی بود، چهره جوان قزوینی با مدرک دکترای کارآفرینی گرایش توسعه که  معاون توسعه و برنامه ریزی یکی از مناطق شهرداری تهران و  مشاور میراث فرهنگی شهردار تهران در دوران محمدباقر قالیباف ازجمله سوابق وی است. 
وی که پیش از آغاز سخنان خود رزومه اش را در قالب پخش کلیپی ۱۰ دقیقه ای از خودش و عملکردش در شهرداری تهران به نمایش گذاشت در سخنان خود نیز به مواردی چون جداره سازی و تبدیل حاشیه پادگان به پیاده راه برای تلطیف چهره نظامی آن، رفع نابسامانی‌های حاشیه شهر، توزیع عادلانه اعتبارات بین شهر قزوین و نواحی منفصل اشاره کرد.

این نامزد تصدی شهرداری قزوین افزود: با همراهی شورای اسلامی شهر و باکمترین تخریب باغستان پل، امام رضا(ع) را تکمیل خواهم کرد.

علوی نیز همچون طاهرخانی  به اجرای برنامه پنج ساله شهرداری اشاره کرد و گفت: باید طی یک کار عملیاتی برنامه مصوب پنج ساله شهرداری را تحقق بخشیم و در این راستا چند محور در اولویت کار قرار می گیرند.

وی همچنین با اشاره به عبور خط لوله نفت و مسیر نامناسب و خطرساز بودن آن، احتمال طغیان رود در کمربندی شرق گفت: اداره شهر قزوین با برخی ناهماهنگی های بین دستگاه های اجرایی مواجه است در حالی که این شهر یک اسم و پرچم دارد و باید همه سازمانهای خدمت رسان همکاری و همدلی داشته باشند.

وی با اشاره به آلودگی های پسماند در شهر قزوین، ادامه داد: این آلودگی ها ناشی از زیاده خواهی کسانی است که نمی خواهند حق شهر را پرداخت کنند و باید حتما به آنها رسیدگی شود.

علوی با تاکید بر تعیین تکلیف پل امام رضا(ع)؛ افزود: اگر بخواهیم کمربندی داشته باشیم حداقل باید ۱۰متر تعریض شود.

وی ادامه داد: طرح فوریتی برای قزوین لازم داریم و تمام توان شهرداری به محلات شهر رفته و دردهای شهر را تسکین می دهیم تا اعتماد مردم جلب شود.
 علوی در پاسخ به سوالی پیرامون گرایشات سیاسی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند ما نیاز به اصولگرای اصلاح طلب داریم، بنابراین نباید شهر را سیاسی کنیم.
۷۳۸۸*۳۰۱۳