۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۳۲
کد خبرنگار: 888
کد خبر: 83497591
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موکب حرم حضرت معصومه(س) در مسیر کربلا پذیرای زائران است

قم- ایرنا- معاون اجرایی حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده روی زائران به شهر کربلا، به مدت ۱۱ روز پذیرای زائران اربعین حسینی خواهد بود.

هادی محمود نژاد عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: این موکب روزهای ۱۶ تا ۲۷ مهرماه جاری همانند سال‌های گذشته به زائران پیاده‌روی اربعین خدمات ارائه می‌کند.

وی اضافه کرد: موکب حرم حضرت معصومه (س)‌در ۱۳ حوزه کاری سازماندهی‌شده، در ۶ محور خدمات ارائه خواهد نمود و بیش از ۲۰۰ نفر از خادمان آستان در خدمت زائران اربعین هستند.

وی، حوزه‌های فرهنگی، فنی و مهندسی، منابع انسانی، حراست، مهمانسرا، خدمات رفاهی و اسکان، امکانات و تشریفات، تبلیغات و رسانه، خدمات درمان و بخش ویژه خواهران را ازجمله ۱۳ حوزه سازمان‌دهی شده عنوان کرد.

وی اضافه کرد: این موکب در ۶ محور فرهنگی، انتظامی امنیتی، درمانی، رفاهی و اسکان و فنی و مهندسی به زائران خدمات ارائه خواهد نمود.

به گفته وی، مساحت موکب آستانه کریمه اهل‌بیت(س) ۹ هزار مترمربع می‌باشد که چهار هزار مترمربع آن مسقف است و برای اسکان زائران، ارائه خدمات فنی و مهندسی و ایستگاه‌های صلواتی ایجادشده است.

محمودنژاد بابیان این‌که ظرفیت اقامت زائران در این موکب بین سه تا پنج هزار تن درنوبت‌های مختلف است،خاطرنشان کرد: درحوزه خدماتی رفاهی بخش‌هایی ازجمله ایستگاه‌های صلواتی، توزیع غذا، مایحتاج زائران، ویلچر، کارگاه خیاطی، کفاشی، اسکان و نظافت مستقر خواهد شد.

وی تصریح کرد: باوجوداینکه مسائل امنیتی مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی بهتر از سال‌های گذشته مدیریت و ساماندهی شده، ولی مسئولان حرم حضرت معصومه(س) همانند سال‌های گذشته به امنیت روانی زائران و فضای موکب توجه ویژه نموده‌اند.

وی گفت: خدمات درمانی نیز با استقرار ۵۰ نفر از نیروهای هلال‌احمر، یک تیم پزشکی تخصصی و عمومی، ۱۶ پرستار و تکنسین دارویی در ۲ حوزه خواهران و آقایان ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: درآستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز همانند سال‌های گذشته برای زائرانی که به سمت کشور عراق حرکت می‌کنند، زائرسرای کوثر و صحن جوادالائمه(ع) پیش‌بینی‌شده است.

مدیر موکب آستان حضرت معصومه(س) نیز در این نشست خبری گفت: با توجه به این‌که حدود ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی اربعین بانوان هستند، برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای ارائه خدمات به این قشر انجام شد.

ابراهیم اسلام‌پناه افزود: حدود ۲ هزار مترمربع فضای اسکان برای بانوان فراهم و مایحتاج موردنیاز آن‌ها تهیه‌شده است.

وی اضافه کرد: تمهیداتی اندیشیده شده است تا ازنظر خدمات سرمایشی و گرمایشی، آسایش زائران فراهم شود.

وی ادامه داد: پارسال حدود ۲۵۰ هزار تن برای استفاده از ایستگاه‌های صلواتی موکب مراجعه کردند که امسال نیز خدماتی برای پذیرایی این تعداد از زائران فراهم‌شده است.

مدیر اطلاع‌رسانی و تبلیغات حرم حضرت معصومه(س) نیز گفت: زیارت عاشورا، مراسم سخنرانی و عزاداری، روایتگری شهدا، سخنرانی بزرگان و مرثیه‌سرایی از برنامه‌های روزانه موکب حضرت معصومه(س) خواهد بود.

حجت‌الاسلام جواد بهشتی‌پور افزود: یادواره شهدای مقاومت، محفل ویژه قرآنی با مشارکت حشدالشعبی و حضور قاریان برتر کشور ایران و عراق و مجلس ویژه بانوان اربعین از دیگر برنامه‌های موکب آستان می‌باشد.

به گفته وی، برگزاری یادمان شهدای مقاومت با اجرای طرح زیارت نیابتی، اهدای ختم قرآن و صلوات، زیارت مجازی، نمایش خیابانی، راهنمای زائر، تکریم و استقبال از زائران توسط خادمان از دیگر برنامه‌های موکب حرم کریمه اهل‌بیت(س) خواهد بود.

وی گفت: در بخش بانوان نیز علاوه بر خدمات رفاهی مناسب، ۷۰ هزار هدیه فرهنگی برای کودکان و خردسالان و ۴۰ هزار بسته بهداشتی ویژه کودکان و مادران توزیع خواهد شد.

وی اضافه کرد: امسال نیز پایگاه رسانه‌ای موکب امکانات لازم برای تولید برنامه، ارتباط زنده با شبکه‌های برون‌مرزی، ملی و استانی فراهم نموده است.

بهشتیپور همچنین گفت: سوگواره هنری و رسانه‌ای اربعین توسط حرم حضرت معصومه(س) با مشارکت شهرداری قم در ۲ حوزه خدمت و زیارت و با موضوع شعار «الحسین یجمعنا» در بخش‌های مختلف عکس، تولیدات رسانه‌ای و واقع‌نگاری اربعین به‌زودی اطلاع‌رسانی و برگزار می‌شود.

/۲۰۸۵/ ۱۱۷۵/

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha