۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۳
کد خبر: 85489620
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

نمایه جمعیتی سال ۱۴۰۳ استان قم منتشر شد + اینفوگرافی

قم – ایرنا – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم با اشاره به نمایه جمعیتی سال ۱۴۰۳، گفت: جمعیت این استان به یک میلیون و ۴۵۴ هزار نفر رسیده که ۷۰۰ هزار نفر از آنان در گروه سنی ۳۰ تا ۶۴ سال قرار دارند.

جواد شاکر آرانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: جمعیت زیر ۱۵ سال استان قم ۳۶۲ هزار نفر معادل ۲۴.۹ درصد، جوانان (۱۵ تا ۲۹ سال) ۳۰۳ هزار نفر   معادل

۸. ۲۰ درصد، میانسالان(۳۰ تا ۶۴ سال) ۷۰۰ هزار نفر معادل  ۴۸.۲ درصد و جمعیت سالمندان(۶۵ تا ۸۹سال) ۸۹ هزار نفر معادل ۶.۱درصد  است.

وی با بیان اینکه سهم استان قم از جمعیت کشور ۷. ۱ درصد است، اضافه کرد: میانگین ازدواج مردان در سال ۱۴۰۲، ۲۷.۵ و میانگین ازدواج دختران ۲۳ سال بوده‌است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم، گفت: همچنین میانگین تولد فرزند اول در مردان طی سال گذشته ۳۱.۸ سال و در زنان ۲۷ سال بوده‌است.

شاکرآرانی با بیان اینکه سال ۱۴۰۲، نرخ ازدواج ۵.۷ نفر در هزار نفر و نرخ طلاق ۲.۷ در هزار نفر بوده‌است، افزود: میانگین سن طلاق در مردان نزدیک ۳۸ و در زنان ۳۳ سال می باشد.

وی نسبت جنسی جمعیت استان را مورد توجه قرار داد و گفت: به ازای هر ۱۰۰ زن،  ۱۰۲ مرد در قم وجود دارد و  این استان در سال گذشته با ۱۸ هزار و ۳۹۸ واقعه تولد در رتبه نهم و با ۶ هزار و ۷۱۶ مورد فوت در رتبه سیزدهم کشور قرار داشته‌است.

شاکرآرانی ادامه داد: همچنین طی سال گذشته استان قم با هفت هزار و ۳۳۸ ازدواج در جایگاه نوزدهم  و با ثبت سه هزار و ۷۷۰ طلاق در رتبه نهم کشور قرار گرفته‌است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم، اظهار کرد: یک میلیون و ۴۰۶ هزار نفر از جمعیت این استان ساکن شهرستان قم، حدود ۲۸ هزار نفر ساکن شهرستان جعفرآباد و نزدیک ۲۰ هزار نفر نیز ساکن شهرستان کهک هستند.

وی با بیان اینکه در استان قم ۴۹۲ هزار و ۲۹۳ خانوار شهری و ۹ هزار و ۵۰۸ خانوار روستایی وجود دارد، تصریح کرد: ۷۱۰ هزار نفر از جمعیت استان قم را مردان و ۶۹۵ هزار نفر را زنان تشکیل داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha