۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۸
کد خبر: 85489428
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲۹ میلیون دلار کالا از قم به خارج صادر شد

۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۸
کد خبر: 85489428
۲۹ میلیون دلار کالا از قم به خارج صادر شد

قم - ایرنا - مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان اردیبهشت‌، ۲۹ هزار و ۶۵۰ تُن انواع کالا در قالب تعداد ۸۷۸ اظهارنامه به ارزش ۲۹ میلیون و ۱۸۵ هزار و ۷۴۷ دلار از طریق گمرکات این استان به کشورهای هدف صادر شد.

اسفندیار دریکوندی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در این مدت درآمد کل گمرکات استان قم نیز به بیش‌از ۱۴۳ میلیارد تومان رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی در خصوص وضعیت واردات نیز افزود: همچنین در ۲ ماه گذشته بیش از ۱۰ هزار تُن کالا در قالب ۳۴۴ اظهارنامه به ارزش ۴۸ میلیون دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد که بیشتر حجم آن را کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و مواد اولیه مورد استفاده در صنایع تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: گمرک استان در زمینه مقابله با قاچاق نیز همکاری گسترده‌ای با نهادهای متولی دارد و در این مدت ۷۲ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در این اداره کل تشکیل و برای رسیدگی در اختیار مراجع قانونی قرار گرفت.

گفتنی‌است براساس پایش انجام شده، در فروردین‌ماه سال جاری ۲۲ کشور در نقاط مختلف جهان، مقصد کالاهای صادراتی فعالان اقتصادی استان قم بوده‌است.

در همین رابطه کشورهای عراق، پاکستان، آذربایجان، افغانستان، روسیه، امارات، گرجستان، هند، چین و ازبکستان عمده کشورهای هدف صادراتی استان قم بوده‌است.

در این مدت بیش‌از ۳۰ نوع کالا از گمرکات استان به کشورهای مورد نظر صادر شد که مهمترین آن‌ها شامل محصولاتی همچون کفش و صندل، انواع گرانول و کامپاند، سرب، پلی استر، شماری از محصولات شیمیایی، محصولات غذایی همچون تخم مرغ و برخی از لوازم صنعتی است.

فروردین‌ماه امسال حدود ۱۲ هزار تُن‌ کالا در قالب ۳۳۵ اظهارنامه به ارزش ۱۰ میلیون و ۲۷۳ هزار دلار از گمرکات این استان صادر شد.

با توجه به شرایط خاص فروردین‌ماه همچون وجود تعطیلات نوروزی و روند آغاز کار واحدهای تولیدی، حجم صادرات استان از ماه‌های آینده با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد و گمرکات قم برای تحقق این هدف در آمادگی کامل به سر می‌برد.

در این مدت حدود سه هزار تُن کالا نیز در قالب تعداد ۹۱ اظهارنامه به ارزش ۱۱ میلیون و ۴۲۱ هزار دلار از طریق گمرکات قم وارد کشور شد، همچنین درآمد کل گمرکات استان از فعالیت‌های تجاری به ۴۱۷ میلیارد ریال رسید.

همچنین سال گذشته نیز ۲۳۲ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۷۹۴ دلار صادرات انواع کالا از گمرکات این استان به کشورهای مختلف جهان صورت پذیرفت. این میزان صادرات در قالب ۶ هزار و ۳۳۲ اظهارنامه به وزن ۲۴۲ هزار و ۴۵۵ تُن بود که نشان دهنده پویایی فعالیت‌های تجاری در قم است.

در همین راستا پارسال درآمد کل گمرکات استان قم به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسید که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشت.

لیست کالاهای صادراتی استان قم به بازارهای جهانی بسیار متنوع است که عمده‌ترین آن‌ها در قالب ۳۲ نوع کالا مورد شناسایی قرار گرفته و انواع محصولات صنعتی،‌ شیمیایی، معدنی، خوراکی و سایر کالاها را دربر می‌گیرد.

همچنین در این مدت ۴۷۸ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۹۵۸ دلار کالا در قالب سه هزار و ۲۸۲ اظهارنامه به وزن ۸۹ هزار و ۴۹۰ تُن از طریق گمرکات قم وارد کشور شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha