وضعیت بیماری "مسعود سلیمانی" تشدید شده است

تهران- ایرنا- برادر مسعود سلیمانی دانشمند بازداشت شده ایرانی در آمریکا با تشریح وضعیت جسمانی وی، گفت: بیماری برادرم در زندان "دیتون" آتلانتا تشدید شده و قدرت بینایی وی بسیار کم شده است.

"رسول سلیمانی" روز چهارشنبه در حاشیه مراسم یادبود مادر دکتر سلیمانی دانشمند بازداشت شده ایرانی توسط دولت آمریکا در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، گفت: برادرم از وضعیت فوت مادرم -شادروان معصومه جوانی- همچنان بی‌خبر است و منتظر است اقدامی برای آزادی اش انجام شود.
وی ادامه داد: پدرم از زمان بازداشت دکتر سلیمانی از روز سی مهرماه ۹۷ تاکنون از ماجرا بی‌خبر است و حتی درباره مراسم امروز  چیزی نمی‌داند.  
برادر دانشمند بازداشت ایرانی خاطرنشان کرد: برای اینکه پدرم متوجه حضور نیافتن برادرم نشود به او گفتیم دکتر طرح تحقیقاتی دارد و نمی‌تواند کارش را نیمه تمام رها کند،  اما برای چهلم مادرم خودش را می رساند.
سلیمانی یادآور شد: مسئولان در حال انجام اقداماتی برای حل مشکل برادرم هستند اما به دلیل یکسری الزامات و محدودیت ها این اقدامات را رسانه‌ای نمی‌کنند.
وی عنوان کرد: با وزارت امور خارجه و شخص وزیر در تماس هستیم و آنها هم این اقدامات را به ما اطلاع می دهند.
برادر دانشمند بازداشت شده ایرانی تاکید کرد: از دستگاه‌های اجرایی، علمی و اصحاب رسانه می‌خواهم به این ماجرا ورود کنند و دادگستری آمریکا را تحت‌ فشار بگذارند و یا با دیپلماسی خودشان این کار را به نتیجه برسانند.
مسعود سلیمانی دانشیار دانشگاه تربیت مدرس و پژوهشگر سلول های بنیادی که برای استفاده از فرصت مطالعاتی به آمریکا سفر کرده بود روز ۳۰ مهرماه سال گذشته، به دلایل نامعلوم در فرودگاه شیکاگو بازداشت و سپس به زندان «دیتون» آتلانتا در ایالت جورجیا منتقل شد.
علت بازداشت غیرقانونی سلیمانی همراه داشتن چند عدد آمپول «ویال» فاکتور رشد مصنوعی که کاربرد علمی و تحقیقاتی دارد و جزو داروهای تحریمی نیست، عنوان شده است.
مسعود سلیمانی با ۴۹ سال سن استاد و پژوهشگر ارشد سلول‌های بنیادی دانشگاه تربیت مدرس است و به عنوان جوان ترین محقق آسیا، در سال ۲۰۱۷ میلادی جزو ۱۰۰ دانشمند برتر جهان و سال گذشته هم به عنوان پژوهشگر نمونه برگزیده شد و به دلیل پژوهش هایی که درخصوص سلول های بنیادی انجام داد یکی از برجسته ترین دانشمندان در این زمینه شناخته می شود و مقالات وی سال گذشته بالاترین آمار ISI و بیشترین میزان رجوع را داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha