۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۸:۴۳
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 83462403
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۶۶۴ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بهره‌مند هستند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه سه هزار و ۶۶۴ نفر از بیمه شدگان این بیمه بیمار خاص هستند، گفت: ماهانه حدود ۴۰ میلیارد ریال کمک هزینه درمان به این بیمه شدگان پرداخت می‌شود.

نادر نانبخش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمه سلامت به طور متوسط برای هر نفر از بیماران خاص ماهانه ۱۵ میلیون ریال هزینه درمان پرداخت می‌کند.
وی تاکید کرد: با این آمار حدود هفت درصد کل هزینه‌های بیمه سلامت مختص بیماران خاص است.
وی اظهار داشت: بیماران خاص در پنج گروه تالاسمی، هموفیلی، پیوندی، دیالیزی و ام‌اس قرار دارند.
وی با اشاره به تعداد هر گروه بیماران بیان کرد: این بیماران شامل ۳۵۶ بیمار هموفیلی، ۱۷۵ بیمار تالاسمی، یک‌هزار و ۴١٨ بیمار دیالیزی، یک‌هزار و ٢٣٣بیمار ام اس و ۴۸۱ بیمار پیوندی هستند.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: بیماران خاص برای هزینه‌های درمان و بستری هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و ۱۰۰ درصد هزینه توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.
نانبخش افزود: تمامی افراد می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت و با پرداخت ۱۰ هزار ریال صاحب دفترچه بیمه شوند.
وی با اشاره به جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری این استان، گفت: ٢ میلیون و ١٢ ‪ هزار نفر از جمعیت این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره مند شده‌اند و هوشمندسازی مسیر تعالی روز افزون این دستاورد را هموار خواهد کرد.
اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان (صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان) می‌باشند.
۹۹۱۸‪/۲۰۹۳

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha