۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۱۸
کد خبر: 83460162
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرمانده انتظامی خراسان رضوی: پلیس راهور ویترین ناجا است

مشهد- ایرنا- فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: مطابق فرمایش فرمانده کل قوا، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیروی انتظامی ویترین نیروهای مسلح است. بر این اساس می توان ویترین نیروی انتظامی را نیز پلیس راهنمایی و رانندگی دانست.

سردار محمدکاظم تقوی روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی افزود: هیچ زمانی به اندازه زمان فعلی فضا برای فعالیت و خدمت در  مشهد و خراسان رضوی فراهم نبوده بنابراین دلیلی برای کم کاری در استان وجود ندارد.  تعامل بسیار خوبی بین مدیران و دستگاهها در خراسان رضوی وجود دارد و در این چارچوب پلیس از حمایتهای موثر استاندار، شورای شهر و  شهردار مشهد و دیگر نهادهای مرتبط بهره مند است.
وی ادامه داد: با توجه به موقعیت ویژه خراسان رضوی و مشهد ماموریتها در این استان سنگینتر از سایر استانها و شهرهای کشور است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی همچنین اخلاق، صبر، نظم، ایمان و مسئولیت پذیری را از مهمترین شاخصه های ماموران پلیس ذکر و بیان کرد: بدون داشتن این مولفه ها نظم، امنیت و رضایت مردم حاصل نمی شود.  
وی همچنین با تقدیر از رئیس پیشین پلیس راهور خراسان رضوی و تاکید بر ادامه مسیر طی شده در این یگان انتظامی گفت: نه تنها باید مسیر گذشته در پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی ادامه یابد بلکه می بایست با نگاهی جدیتر "طرح کاهش جانباختگان حوادث رانندگی" با قوت دنبال شود.
رئیس پیشین پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی نیز که به سمت ریاست پلیس ترافیک شهری راهور نیروی انتظامی کشور منصوب شده در این مراسم گفت: شمار جانباختگان حوادث شهری در خراسان رضوی ظرف ۱۴ ماه گذشته ۲۵ نفر نسبت به مدت مشابه قبل کاهش یافته است.

سرهنگ محمدباقر سلیمی افزود: اصلاح هندسی معابر، ایمن سازی نقاط حادثه خیز، تدوین برنامه پنج ساله کاهش حوادث ترافیکی و ابلاغ آن به دستگاههای مرتبط از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه پلیس راهور خراسان رضوی در این مدت بوده اند.

سرپرست پلیس راهور خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: "طرح جامع کاهش تصادفات" ابتدای امسال برای این استان تدوین شد که هدف آن کاهش ۱۲ درصدی تصادفات در هر سال است.
سرهنگ حمیدرضا دهنوی افزود: ۸۰ درصد سوانح رانندگی در معابر درون شهری برای عابران پیاده و موتورسواران رخ می دهد لذا برنامه ای با محوریت ساماندهی موتورسیکلتها و ایمنی رفت و آمد عابران پیاده تهیه شده است. که ایمنی خودرو و مهندسی ترافیک از دیگر موارد این برنامه است.
وی به ابلاغ "برنامه کاهش ۱۲ درصدی تصادفات" پس از تصویب آن در شورای همتای خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: از همه نهادهای مرتبط با حوزه ترافیک می خواهیم برنامه محور بوده و با همکاری و تعامل در مسیر تحقق اهداف این برنامه پلیس راهور را یاری کنند.  

طی این مراسم "سرهنگ حمیدرضا دهنوی" به مدت شش ماه به سرپرستی پلیس راهور خراسان رضوی منصوب و از خدمات سرهنگ محمدباقر سلیمی تقدیر شد.
۷۵۰۵/۱۸۵۸

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha