۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 2051
کد خبر: 83451586
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قبض کاغذی شرکت توزیع برق استان مرکزی پاییز امسال حذف می شود

اراک - ایرنا - قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: صدور قبوض کاغذی برق از ابتدای مهرماه امسال با هدف ارایه خدمات الکترونیک و غیرحضوری به مشترکان و صرفه جویی منابع حذف می شود.

«محمود محمودی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از وزرات نیرو و شرکت توانیر بعد از این قبض برق کاغذی برای مشترکان برق صادر نمی شود و صورتحساب آنان از طریق پیامک  به اطلاعشان می رسد.

وی ادامه داد:  تنها حذف قبض کاغذی مشترکان برق استان مرکزی در راستای صرفه جویی کاغذ  سالانه از قطع  ۳۰۰ اصله درخت تنومند در استان مرکزی جلوگیری می کند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اظهار داشت: بیش از ۷۳۰ هزار انشعاب برق در استان مرکزی وجود دارد که عملیات جمع آوری اطلاعات بیش از۴۰۰ هزار انشعاب برق برای حذف قبوض کاغذی برق انجام شده و شهرهای ساوه ،کمیجان ،دلیجان و زرندیه در این زمینه پیشتاز بوده اند. 

محمودی بیان کرد: شهروندان می‌توانند برای ثبت شماره تلفن همراه و دریافت پیامک هزینه برق مصرفی، شناسه  قبض برق خود را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۵۰۰۰۱۲۱ ارسال کنند.

وی در خصوص اجرای طرح پاس (طرح پیشگیری از سرقت )گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در راستای کاهش آسیب پذیری شبکه های توزیع برق در برابر سرقت تجهیزات و تاسیسات توزیع،  اقدام به اجرای  این طرح در سراسر استان کرده و برنامه نصب ۵۰ هزار اسپیسر تا پایان سال در دستور کار است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: در طرح پاس تاپایان  سال جاری یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه سیمی فرسوده به منظور جلوگیری از سرقت و خدمات رسانی مطلوب به مشترکان به کابل خودنگهدار تبدیل خواهد شد.

بیش از ۷۳۰ هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد که برق آنان از ۱۶ هزار دستگاه ترانسفورماتور، ۲۰ هزار کیلومتر شبکه و ۴۵ پست فوق توزیع تامین می شود.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها