اشراف اطلاعاتی به راهبردهای تدریس لازمه موفقیت تحصیلی است

سنندج - ایرنا - اشراف اطلاعاتی به راهبردهای تدریس از سوی کارشناسان حوزه آموزش و پرورش لازمه موفقیت در موضوع آموزش دروس برای مرتفع شدن مشکلات موجود در بحث کیفیت آموزشی کشور اعلام شد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش روز دوشنبه در اختتامیه پانزدهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر رشته جامعه شناسی در سنندج گفت: معلم طلایه داران جریان تربیت و یادگیری، یاددهی و یادگیری هستند البته معلم رکن تحقق برنامه سند تحول آموزش و پرورش بوده و توجه آنان به مبانی درسی ملی از ویژگی های این مهم است.

علیرضا کمرئی افزود: عدم اشراف ما به روش های مختلف تدریس دلیل عدم موفقیت در برنامه این تحقق است چرا که در این صورت معلمان به روش های مشارکتی و تصنعی دامن می زنند که در آخر هیچ موفقیتی را در اهداف آموزشی دنبال نمی کند.

وی با تاکید بر استفاده از تلگوهای تدریس برتر در تمامی مدارس افزود: اشراف اطلاعاتی به راهبردهای تدریس لازمه موفقیت در تدریس است تا گپ موجود در کیفیت آموزشی کشور را مرتفع کنیم.

کمرئی اضافه کرد: اصول ناظر بر برنامه‌های درسی را باید همه معلمان به آن آگاهی داشته باشند و به اعتبار نقش یادگیرنده و اعتبار نقش مرجعیت معلم توجه کنند.

 مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه افزود: جشنواره پانزدهم الگوهای تدریس از چهار دی سال گذشته بر اساس تکالیف اسناد تحول بنیادین آموزش و پرورش شامل بند ۱۷ تبصره ۳ ارتقا و افزایش توسعه حرفه ای معلمان، معرفی روش های تدریس از سوی همکاران کشور و در اختیار قرار دادن این تجارب در اختیار تمامی استان‌ها فراخوان داده است.

عباس سلطانیان اظهار داشت: بخش علمی این جشنواره در سه بخش تجارب مدیران و معاونان مدارس، تجارب برتر تدریس دبیران و ارائه مقالات علمی  مرتبط با تدریس دبیران و دانشجویان و در بخش عملی نیز در ۲ بخش غیرحضوری با ۹ عنوان درسی و بخش حضور نیز در ۲ عنوان درسی برگزار شد.

وی گفت: در نهایت ۴۰۰ تجربه ارسال شده از تجارب مدیران و معاونان مدارس ۲۲ برگزیده، ۱۳۳ تجارب ارسال شده  تدریس دبیران  ۱۶ برگزیده و یک هزار و ۵۱ مقاله علمی دبیران و دانشجویان فرهنگیان ۱۰ مقاله برگزیده داشت.

سلطانیان افزود: در بخش غیر حضوری عملی نیز ۲۱ الگو از ۱۸۹ الگوی ارسال شده برگزیده شد و بخش حضوری نیز در رشته جامعه شناسی و شیمی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پروش نیز اظهار داشت: در اجرای سند تحول بنیادین و توانمندسازی معلمان در دستور کار قرار گرفته و این جشنواره ها راهی برای به اشتراک گذاشتن تجربه هاست.

رشید قربانی اضافه کرد: ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش مورد مطالبه همه در داخل و خارج از وزارتخانه بوده و این مهم نیز در راسا ارتقای کیفیت آموزشی کشور است.

۳۰۳۴/۹۱۰۲

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha