۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۲۸
کد خبر: 83423289
T T
۰ نفر
ظرفیت افزایش انتقال بار در فرودگاه پیام فراهم است

تهران- ایرنا- مدیرعامل فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز گفت: زیرساخت‌های این فرودگاه برای افزایش ظرفیت جابجایی بار کاملا فراهم است.

نادرثناگو مطلق در دیدار با سید ضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با قدردانی از تلاش‌های ایرنا برای انعکاس رویدادها و فعالیت‌های اخیر فرودگاه پیام در حوزه مسافری و اقتصادی گفت: جابجایی مسافر از فرودگاه پیام ظرفیت خالی این مجموعه بود که خوشبختانه با موافقت هیات وزیران اکنون شاهد از سرگیری پروازهای مسافری در این فرودگاه هستیم.

وی از رشد اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی پیام خبر داد و گفت: وزرای ارتباطات و راه و شهرسازی دو هفته گذشته از مجموعه پیام بازدید داشتند و بعد از این بازدید اتقافات مثبتی از جمله آغاز فعالیت‌های مسافری پیام بودیم.

ثناگو با بیان اینکه فرودگاه پیام ۲۸ سال قدمت دارد ادامه داد: مسئولان سابق جمهوری اسلامی ایران در آن دوران دید بلندی نسبت به این مجموعه داشتند و برنامه اصلی این بود که پیام به هاب پستی و مسافری منطقه تبدیل شود.

وی اضافه کرد: شرکتهای داخلی و خارجی از استقرار در منطقه ویژه با هدف فعال‌سازی هر چه بیشتر بخش آی.سی.تی استقبال دارند و طی چند سال گذشته از سوی سرمایه‌گذاران استقبال خوبی در این منطقه صورت گرفته است.

وی خبر داد که طی یکسال و نیم گذشته بالغ بر ۲۲۰ قرارداد سرمایه‌گذاری در این مجموعه منعقد شده است که کمک بزرگی به اشتغال جوانان کرده است.

 به گفته ثناگو اکنون ۳ هزار و ۶۰۰ متر از مساحت این مجموعه در اختیار منطقه ویژه اقتصادی قرار گرفته است.

مدیرعامل فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز اضافه کرد: فرودگاه پیام بزرگترین فرودگاه آموزش خلبانی کشور است و تعداد نشست و برخاست پروازهای آموزشی این فرودگاه مساوی با تعداد روزانه نشست و برخاست پروازهای مسافری در فرودگاه مهرآباد است.

به گفته ثناگو امکان نشست و برخاست هواپیماهای باری پهن پیکر نیز در فرودگاه پیام فراهم و زیرساخت‌های این فرودگاه برای افزایش ظرفیت جابجایی باری کاملا فراهم است.

وی اضافه کرد: در منطقه ویژه اقتصادی این فرودگاه نیز اکوسیستمی برای حضور شرکت‌های بزرگ وگوچک دانش بنیان و فعال در حوزه آی. تی شکل گرفته است و رویکرد این مجموعه حمایت از کارآفرینی و استارتاپ‌ها است.

به گفته ثناگو پیام تنها منطقه ویژه‌ای است که با رویکرد حوزه «آی. سی. تی» مشغول فعالیت است و در این خصوص مورد استقبال سرمایه‌گذاران این بخش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اکنون ۶۷ شرکت که در حوزه «آی. سی. تی» فعالیت می‌کنند در منطقه پیام سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

منطقه ویژه اقتصادی پیام در سال ۶۹ تحت عنوان مرکز خدمات هوایی برای ارائه خدمات هوایی، حمل و نقل، توزیع بار کالاهای پستی و ارائه خدمات بالگردی به نقاط صعب العبور در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تائید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه‌ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha