الحاق ۹۲ فروند هواپیما و هلی‌کوپتر به ناوگان هوایی و بهره‌برداری از ترمینال‌های جدید

تهران- ایرنا- واکاوی اقدامات انجام شده در بخش هوایی کشور طی بیش از یک‌هزار روز خدمت دولت سیزدهم، حاکی از فعالیت‌های برجسته‌ای همچون الحاق ۹۲ فروند هواپیما و هلی‌کوپتر و بهره‌برداری از ترمینال‌های جدید فرودگاهی است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته، ۶۶ فروند هواپیما در تایپ‌های مختلف وارد کشور شد که هفت فروند آن هواپیمای سبک با کاربری‌های آموزشی بوده است.

در مدت یاد شده پنج فروند هلی‌کوپتر نیز وارد کشور شد؛ بر این اساس مجموع واردات هواپیماهای بزرگ، آموزشی و هلی‌کوپتر به ۷۸ فروند رسید.

با بررسی برخی هواپیماهای زمین‌گیر از نظر ایمنی و صرفه اقتصادی، تاکنون ۱۴ فروند هواپیما به ناوگان بازگشته و با در نظر گرفتن مجموع ناوگان وارداتی و اورهال شده، ۹۲ فروند هواپیما و هلی‌کوپتر از آغاز دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته به ناوگان هوایی کشور ملحق شده است.

بهره‌برداری از ترمینال‌های جدید فرودگاهی

برپایه این گزارش، بهره برداری از ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی کیش با مساحت ۴۹ هزار متر مربع، بهره‌برداری از فرودگاه سقز با ۱۷۸ هکتار مساحت و یک‌هزار و ۷۰۰ متر مربع مساحت ترمینال، بهره برداری از فرودگاه گناباد با ۳۸۰ هکتار مساحت و یک‌هزار و ۷۰۰ متر مربع مساحت ترمینال، آغاز عملیات اجرایی فاز ۲ فرودگاه امام خمینی (ره) با ارزش ۲.۵ میلیارد یورو با هدف افزایش ظرفیت مسافری به میزان ۲۵ میلیون نفر، بهره برداری از چهار پروژه توسعه ای فرودگاه بین المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد شامل توسعه ترمینال داخلی (۲۰ هزار و ۲۰۰ متر مربع)، بهسازی و توسعه پارکینگ هواپیما(APRON) به مساحت۱۱۰ هزار متر مربع ، دستگاه کمک ناوبری نقرب دقیق (ILS)و پل انتقال مسافر (AIR BRIDGE)‌ به ارزش یک‌هزار و ۶۲۳ میلیارد تومان، سایر اقدامات انجام شده توسط دولت مردمی در بیش از یک‌هزار روز فعالیت آن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha