طرح جامع کاربری بناهای تاریخی پایتخت تدوین شود

تهران- ایرنا- چند روز پس از آتش‌سوزی میدان تاریخی و ثبت‌ملی حسن‌آباد پایتخت که میزان تخریب آن بالا توصیف شده میراث فرهنگی تهران با ارسال خبری پیشنهاد کرده که طرح جامع کاربری بناهای تاریخی این کلانشهر با همکاری شهرداری تدوین شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران اعلام کرده که تدوین و اجرای طرح جامع کاربری بناهای تاریخی شهر تهران با همکاری شهرداری را پیشنهاد داده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از این اداره کل، پرهام جانفشان امروز (یکشنبه) به بازدید از میدان تاریخی حسن آباد رفته و در این جریان پیشنهاد مذکور را طرح کرده است.

وی با بیان اینکه در این طرح پیشنهادی سامانه اعلام و خاموشی آتش نیز باید به عنوان اصل اساسی برای بناهای تاریخی واجد ارزش دیده شود گفت: پوشش بیمه حوادث برای بناهای تاریخی با رعایت استانداردهای میراث فرهنگی می تواند روند مرمت و بازسازی چنین رویدادهایی را شتاب بخشد.

جانفشان در دیدار با شهردار منطقه ۱۱ ابراز امیدواری کرد: طرح مرمت ساختمان ضلع جنوب غربی میدان حسن آباد هرچه زودتر با همکاری معاونت میراث فرهنگی استان تهران تهیه و اجرایی شود.

میدان حسن‌آباد با چهار ساختمان و هشت گنبدی به گونه منحنی‌شکل و قرینه ساخته شده است و ساختمان‌ها گرداگرد چهارگوشه میدان را در بر گرفته‌اند.

چهارشنبه‌ شب گذشته بخشی از ساختمان‌های ضلع شمال غربی میدان حسن‌آباد در حالی در آتش سوخت که ۲ سال پیش چنین حادثه‌ای در ضلع جنوبی آن در یک انبار نخ روی داد.

تخریب ۲ گنبد این میدان از جمله خسارت آتش سوزی اخیر اعلام شده ست.

پیرامون میدان حسن آباد را فروشگاه‌های ابزار و یراق‌، قفل و نخ کاموا فروشی دربرگرفته و در قسمت جنوبی میدان نیز بورس سیسمونی فروش‌ها و در بخش شمالی مرکز فروش مبلمان اداری و لوازم چوبی است.

تهرام/‏۷۲۴۷/‏‬ ۱۰۰۸

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha