مراجعه بیش از ۳۵۰۰ زائر ایرانی به مراکز درمانی هلال احمر در مدینه منوره

تهران- ایرنا- رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در مدینه منوره از مراجعه بیش از سه هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی سرزمین وحی به مراکز درمانی هلال احمر در این شهر خبر داد.

حجت الله روستا عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام راه اندازی مطب پزشک در هتل بهاء الدین شهر مدینه این مطلب را عنوان کرد.
وی گفت: بازگشایی مطب پزشک به منظور ارائه خدمات درمانی و همچنین ارائه خدمات دارویی به صورت محدود در این هتل ار امروز آغاز و تا پایان اقامت حجاج ایرانی در این هتل ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در مدینه منوره با بیان اینکه این مطب ۸ ساعت در شبانه روز فعال خواهد بود، خاطر نشان کرد: فاصله زیاد زائرین ایرانی ساکن در این هتل با درمانگاه های از پیش تعیین شده در مدینه منوره دلیل راه انداری آن و حضور پزشک در این هتل است.
وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، فعالیت درمانگاه های مستقر در مدینه منوره تا پایان زمان اقامت زائرین ایرانی در این شهر مقدس ادامه خواهد داشت.

امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر از زائران حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. به جز ۲ بیمارستان مکه و مدینه، ۴ مجتمع درمانگاهی در مدینه و ۵ مجتمع درمانگاهی در مکه پیش بینی شده و ۱۳۰ مطب در محل اسکان زائران آماده ارائه خدمات است و یک بیمارستان صحرایی در منا و عرفات نیز خدمات ارائه خواهند داد.

۱۵ پزشک باتجربه و مسلط به زبان عربی برای ارائه خدمات تخصصی به زائران در بیمارستان‌های مکه و مدینه مستقر هستند.

در حج تمتع امسال، ۲۰ درصد زائران دارای فشار خون، ۱۵ درصد مبتلا به دیابت و ۵ درصد هم بیماری قلبی و عروقی دارند.

تعداد زنان حج تمتع ۹۸ بیشتر از آقایان است و در حج امسال آمار سنی زائران ۵ سال افزایش یافته است. جوان‌ترین زائر یک کودک یک ساله و مسن‌ترین زائر ۱۰۷ ساله و اهل کردستان است.

میانگین سنی حجاج امسال ۵۵ سال است و حدود هشت هزار زائر بین ۷۰ تا ۸۰ سال سن دارند و هزار و ۸۰۰ نفر نیز بالای ۸۰ سال هستند و حدود ۱۵۰ نفر نیز زیر ۱۸ سال سن دارند.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha