بیش از ۱۵ هزار مورد خدمات درمانی به حاجیان ایرانی در منا ارائه شد

تهران- ایرنا- رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارائه ۱۵ هزار و ۵۳۲ مورد خدمات درمانی و امدادی به حاجیان ایرانی در بیمارستان صحرایی و چادرهای مستقر در منا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، محمدتقی حلی ساز روز دوشنبه گفت: ارائه خدمات درمانی به حاجیان ایرانی در بیمارستان صحرایی و ۹ درمانگاه مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در منا در حال انجام است و ۱۵ هزار و ۵۳۲ مورد انواع خدمات درمانی به زائران در روز یکشنبه ارائه شد.

وی، تعداد ویزیت های تخصصی ارائه شده در بیمارستان صحرایی منا را ۲ هزار و ۳۵۰ مورد اعلام کرد و افزود: در مجموع، ۲ هزار و ۷۶۴ مورد ویزیت زائران در مطب‌های مجموعه ها انجام شد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: علاوه بر ارائه ۲ هزار و ۵۹۰ مورد خدمات پرستاری و بالینی نوارقلب، قند خون، فشارخون، تزریقات، پانسمان، سرم‌تراپی، گچ‌گیری و بخیه ، ۲۶ ماموریت امداد و انتقال و ۱۶۹ مورد خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، سونوگرافی و اکو به زائران ارائه شد.

وی افزود: پزشکان متخصص مستقر در بیمارستان منا به صورت ۲۴ ساعته در بخش های داخلی، طب  اورژانس، زنان، ارتوپدی، عفونی، دندانپزشکی، قلب، روانپزشکی و چشم در خدمت حاجیان ایرانی هستند.

امسال، ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی جهت انجام حج تمتع به سرزمین وحی اعزام شدند که به جز دو بیمارستان مکه و مدینه، چهار مجتمع درمانگاهی در مدینه و پنج مجتمع درمانگاهی در مکه، ۱۳۰ مطب در محل اسکان زائران و یک بیمارستان صحرایی در منا و عرفات به آنها خدمت‌رسانی می کنند.

۱۵ پزشک باتجربه و مسلط به زبان عربی برای ارائه خدمات تخصصی به زائران در بیمارستان‌های مکه و مدینه مستقر هستند.

در حج تمتع امسال، ۲۰ درصد زائران دارای فشار خون، ۱۵ درصد مبتلا به دیابت و ۵ درصد هم بیماری قلبی و عروقی دارند.

تعداد زنان حج تمتع ۹۸ بیشتر از آقایان است. در حج امسال، آمار سنی زائران ۵ سال افزایش یافته است. جوان‌ترین زائر یک کودک یک ساله و مسن‌ترین زائر ۱۰۷ ساله و اهل کردستان است.

میانگین سنی حاجیان امسال ۵۵ سال است. حدود هشت هزار زائر بین ۷۰ تا ۸۰ سال سن دارند و هزار و ۸۰۰ نفر نیز بالای ۸۰ سال هستند و حدود ۱۵۰ نفر نیز زیر ۱۸ سال سن دارند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha