۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۹:۳۹
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83387331
T T
۰ نفر

تونسی ها علیه "معامله قرن" تظاهرات کردند

۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۹:۳۹
کد خبر: 83387331
تونسی ها علیه "معامله قرن" تظاهرات کردند

تهران-ایرنا - ده ها تونسی امروز دوشنبه در اعتراض به طرح ضد فلسطینیِ "معامله قرن" آمریکا تظاهرات و تاکید کردند که فلسطین یک کشور عربی است و هرگز تسلیم نمی شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اتحادیه اصناف تونس به عنوان قدیمی ترن نهاد صنفی در این کشور صبح امروز با مشارکت شماری از ارگان ها و نهادهای مدنی علیه طرح معامله قرن تظاهرات کردند.

این تظاهرات از میدان "محمدعلی" در پایتخت تونس آغاز و تا خیابان "الحبیب بورقیبه" ادامه داشت.

تونسی های معترض با سر دادن شعارهایی علیه صهیونیست ها تاکید کردند که مردم تونس عادی سازی روابط با اسرائیل را جرم می دانند.

تظاهرکنندگان تاکید کردند: فلسطین کشوری عربی است و مخالف راه حل‌هایی هستند که فلسطین را به تسلیم شدن وادارد.

"نورالدین الطبوبی" دبیرکل اتحادیه اصناف تونس در مصاحبه با اسپوتنیک تاکید کرد: تونسی ها آرمان فلسطین را یک موضوع اصلی و مهم برای خود می دانند و ضمن مخالفت با معامله قرن، خواستار مقابله با این طرح هستند.

"هایل الفهوم" سفیر فلسطین در تونس نیز با اشاره به اهمیت نقش مردم فلسطین در مقابله با قدرت های استعماری، بر مخالفت فلسطینی ها با انواع و اقسام طرح های تشویقی برای تسلیم شدن، از سوی قدرت های بزرگ تاکید کرد.

وی افزود: مردم فلسطین استوار و محکم ایستاده و از حقوق و هویت و سرزمین خود دفاع خواهند کرد.

این درحالی است پیش تر صدها تونسی در اعتراض به سیاست‌های دولت این کشور در سازش با رژیم صهیونیستی و نیز علیه "معامله قرن" تظاهرات کردند.

این راهپیمایی به دنبال سفر یک هیئت اسرائیلی به تونس برگزار شد.

طرح ضد فلسطینی آمریکا تاکنون با واکنش شدید مسلمانان و فلسطینیان رو به‌رو شده و تنش و درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.

"معامله قرن" شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه "ابودیس" به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha