رقابت ۲۷ هزار و ۵۹۱ داوطلب آزمون ورودی دانشگاه ها در هرمزگان آغاز شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت رقابت ۲۷ هزار و ۵۹۱ نفر داوطلب شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها صبح امروز هم زمان با سراسر کشور در ۱۱۴ حوزه امتحانی این استان آغاز شد.

موسی دادی زاده صبح پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صبح امروز داوطلبان گروه ریاضی و علوم انسانی به رقابت می‌پردازند.
وی ادامه داد: عصر امروز نیز داوطلبان رشته هنر، صبح جمعه داوطلبان گروه آزمونی علوم تجربی و عصر جمعه با برگزاری آزمون گروه زبان خارجه آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها خاتمه می‌یابد.
وی اضافه کرد: از مجموع ۲۷ هزار و ۵۹۱ داوطلب آزمون ورودی به دانشگاه‌ها تعداد ۱۷ هزار و ۱۴۷ نفر برابر با ۶۲ و یک دهم درصد دختر، ۱۰ هزار و ۴۴۴ نفر برابر با ۳۷ و ۹ دهم درصد پسر هستند که نسبت به سال گذشته تعداد آزمون دهندگان بیشتر و ۴ دهم درصد افزایش داشته است.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان بیان داشت: چهار هزار و ۳۳۷ نفر برابر با ۴۷ آزمون دهندگان در گروه علوم ریاضی، هفت هزار و ۶۱۰ نفر برابر با ۲۶ درصد در گروه علوم انسانی، ۱۰ هزار و ۲۶۷ نفر برابر با ۳۷ و دو دهم درصد در گروه علوم تجربی، ۲ هزار و ۹۹۳ نفر برابر با ۱۰ درصد در گروه زبانهای خارجی و ۲ هزار و ۳۸۴ نفر در برابر با ۸ و ۶ درصد از آزمون دهندگان در گروه هنر به رقابت می‌پردازند.
دادی زاده خاطرنشان کرد: تعداد آزمون دهندگان رشته علوم ریاضی و شش و نیم درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته که نشان دهنده نزدیک شدن به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
وی یاد آور شد: شاهد رشد ۴۶ درصدی شرکت‌کنندگان گروه علوم انسانی امسال نسبت به پارسال هستیم که این به دلیل افزایش رشته‌های علوم انسانی در مدارس خاص مانند شاعر تیزهوشان نمونه دولتی رخ داده است.
وی ابراز داشت: در زمینه رشته علوم تجربی نیست با هدایت تحصیلی شاید نزدیک شدن به سیاست‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستیم که در این بخش رشد هفت صدم درصدی را شاهدیم، بر اساس این سیاست‌ها از تعداد شرکت علاقه مندان گروه تجربی باید کاسته و بر علاقه مندان علوم ریاضی افزوده شود.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان بیان داشت: تمام افراد می‌توانند در گروه آزمونی زبان خارجه و هنر شرکت کند که این ۲ گروه در سال‌های گذشته متقاضیان چندانی در این استان نداشتند.
دادی زاده اظهار داشت امسال با تبلیغاتی که برای شرکت دانش آموزان در رشته‌های یاد شده انجام گرفت، تعداد آزمون دهندگان گروه زبان خارجه ۱۴ و دو دهم درصد در گروه هنر ۱۷ و دو دهم درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
وی تاکید کرد: امید می‌رود آنطور که در سال‌های گذشته رتبه هرمزگان از رتبه‌های آخر جدول استانی آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌ها به ۲۳ و ۱۶ ارتقا یافت امسال نیز رتبه این استان ۲ جایگاه ارتقاء یابد.
۳۲۱۹ /‏۶۰۴۸

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha