۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۵
کد خبر: 83380201
T T
۰ نفر
پرده برداری از ابعاد گسترده جرم و جنایت در داخل پارلمان انگلیس

لندن – ایرنا – اسکای نیوز در گزارشی تکان دهنده از ابعاد گسترده جرائم در پارلمان انگلیس شامل ضرب و شتم، تهدید، دزدی و باج گیری پرده برداشت که در دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش این شبکه خبری به نقل از داده های آماری پلیس لندن، مجموع ۵۷۸ جرم در این نهاد قانون گذار در سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ گزارش شده است.
بخش عمده این جرائم مربوط به افزایش شدید آمار نامه‌های تهدید آمیزی است که برای نمایندگان درباره عقاید آنها نسبت به موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ارسال می‌شود. طبق داده های آمار، تنها در سال گذشته ۱۰۱ نامه‌ی تهدید آمیز ارسال شده که این میزان نسبت به سال ۲۰۱۶ بیشتر از دوبرابر بالغ می‌شود.
به طور کلی در سال ۲۰۱۸ مجموع ۲۳۶ جرم در پارلمان گزارش شده که نسبت به سال قبل از آن ۳۲ درصد و نسبت به دو سال قبل ۴۵ درصد افزایش داشته است.
این جرائم عبارتند از: ۶ فقره ضرب و شتم، ۲ فقره آسیب بدنی، یک فقره حمل کوکائین، ۲ فقره حمل ماری جوانا و یک فقره رفتار بی ادبانه.
پس از ماجرای رسوایی اخلاقی نمایندگان پارلمان انگلیس در سال ۲۰۱۷ که بر اثر آن تعدادی از اعضاء ارشد کابینه «ترزا می» از سمت خود کناره‌گیری کردند، داده های آماری پلیس همچنان از ادامه رفتارهای غیر اخلاقی در پارلمان حکایت دارد. بر اساس گزارش پلیس در دو سال گذشته مجموعاً ۱۱ فقره جرائم غیر اخلاقی گزارش شده که ۴ فقره از آنها مربوط به سال گذشته است.
تحقیقاتی که پیشتر توسط یک حقوق دان انگلیسی به نام «دیم لورا کاکس» در پارلمان صورت گرفت نشان می‌دهد که فساد اخلاقی و آزار جنسی در میان نمایندگان این کشور به لطف سکوت مقام‌های ارشد این نهاد سیاسی به امری رایج بدل شده است.
این تحقیقات حاکی است که براثر رواج فرهنگ سکوت و چاپلوسی در پارلمان، آزار و اذیت جنسی همچنان ادامه دارد و به عنوان یک معضل پنهان باقی مانده است.
نویسنده در این گزارش هشدار داده است که مفاسد اخلاقی برخی نمایندگان، کل اعتبار و مشروعیت پارلمان را زیر سؤال برده است. وی خواستار رسیدگی سریع و حل جدی این مساله شد، هرچند پیش‌بینی کرد که برون رفت از این معضل در چارچوب مدیریت فعلی دشوار خواهد بود.
در این گزارش که بخش‌هایی از آن در مطبوعات انگلیس منعکس شد، آمده است که بیش از نیمی از کارکنان پارلمان شاهد و یا مورد سوءاستفاده رفتارهای غیراخلاقی نمایندگان مجلس قرار گرفته‌اند.
این گزارش می‌افزاید، یک پنجم زیردستان نمایندگان مجالس اعیان و عوام قربانی آزار جنسی شده اند و این در حالی است که ۷۵ درصد آنها، از ترس از دست دادن شغل خود تاکنون سکوت کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha