۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۳۷
کد خبر: 83293832
T T
۰ نفر
نوجوانان انگلیسی بیشترین جرائم چاقوكشی را مرتكب می شوند

لندن – ایرنا – همزمان با افزایش آمار جرم و جنایت در انگلیس و نگرانی مقام‌های امنیتی برای مقابله با این معضل اجتماعی، نتایج یك تحقیق صورت گرفته نشان می‌دهد كه نوجوانان با حداقل سن 15 سال، بیشترین جرائم چاقوكشی در این كشور را مرتكب می‌شوند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، تحقیقات كالج افسری انگلیس حاكی است كه حبس نوجوانان متهم به چاقوكشی، مجازات مؤثری نبوده و ایست‌های بازرسی هم تأثیرات كوتاه‌مدتی را برای مقابله با این پدیده داشته است.
هرچند پلیس انگلیس اصرار دارد كه هنگام بازرسی افراد مظنون، با احترام برخورد می‌كند، اما تحقیقات نشان می‌دهد كه افراد كمی حاضر به همكاری با پلیس هستند.
این تحقیقات همچنین حاكی است كه 72 درصد از كل آمار چاقوكشی در انگلیس توسط افرادی صورت گرفته كه برای اولین بار مرتكب این جرم می‌شوند و بیشتر آن‌ها نوجوانان پسر هستند.
بنابراین گزارش، افراد متهم غالباً برای حفاظت از خود سلاح سرد حمل كرده، به‌ویژه اگر درگذشته مورد اذیت و آزار قرارگرفته باشند.
همچنین تجربیات نامطلوب دوران كودكی ازجمله كم‌توجهی والدین، اعتیاد به مواد مخدر و مصرف بالای مشروبات الكلی از دیگر شاخصه‌های كلیدی رواج چاقوكشی مورداشاره قرارگرفته است.
چاقوكشی و حمله با سلاح سرد در انگلیس و ولز، بر اساس تازه‌ترین آمار وزارت كشور انگلیس به بالاترین حد پس از پایان جنگ جهانی دوم رسیده است.
طبق آمار منتشرشده افزون ‌بر 285 فقره قتل با سلاح سرد در یك سال منتهی به ماه مارس 2018 صورت گرفته كه این میزان در قیاس با مدت مشابه سال قبل از آن 73 فقره بیشتر است . آخرین ركورد ثبت‌شده مربوط به سال 2008 است كه در جریان آن 268 نفر در اثر حمله با سلاح سرد به قتل رسیدند.
به ‌طوركلی آمار جرم و جنایت، چاقوكشی، قتل و دزدی در انگلیس طی سه سال گذشته به‌ شدت افزایش داشته و نگرانی‌های جدی را در حوزه امنیت داخلی این كشور ایجاد كرده است.
هرچند دولت انگلیس ادعا می‌كند كه تمهیدات ویژه‌ای را در جهت بهبود وضعیت امنیت داخلی این كشور صورت داده اما گزارش‌ها نشان می‌دهد كه تغییرات یادشده تأثیری بر جلوگیری از روند افزایشی جرم و جنایت در این كشور نداشته است.
كارشناسان و تحلیلگران اجتماعی معتقدند كه مشكلات معیشتی، فقدان الگوی مناسب در خانواده، محتوای نامناسب شبكه‌های اجتماعی و برگزیت از عمده‌ترین دلایل افزایش فضای ناامنی و جرم و جنایت در این كشور به شمار می‌روند.
همچنین رئیس پلیس لندن می‌گوید كه سیاست ریاضت اقتصادی « می» در دوران تصدی وزارت كشور تاكنون، عامل اصلی افزایش جرم و جنایت در پایتخت این كشور بوده است. «می» در سال 2012 و در كابینه دیوید كامرون به‌عنوان وزیر كشور بریتانیا انتخاب شد. او در سال 2016 به نخست‌وزیری رسید و سیاست ریاضتی كامرون را ادامه داده است.
اروپام ** هـ ن ** 1546

سرخط اخبار جهان