۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 1222
کد خبر: 83379813
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایش آثار جشنواره ملی روستا و عشایر در ۷ روستای خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: فیلم های برگزیده نخستین جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر علاوه بر بجنورد، در ۷ نقطه روستایی و عشایری این استان نمایش داده خواهد شد.

به گزارش ایرنا حسین فرخنده روز چهارشنبه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره که به میزبانی خراسان شمالی و با رویکرد معرفی ظرفیت‌های روستا و حوزه عشایری در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کلید خورده، که بر این اساس برای نمایش فیلم های آن در نقاط روستایی و عشایری نیز برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه بازشناسی، ارزیابی و بازآفرینی مواریث فرهنگی روستاییان و عشایر از اهداف برگزاری این جشنواره است، گفت: به همین دلیل با همکاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد تعدادی از فیلم های جشنواره در روستاها نیز به نمایش درخواهد آمد.

وی هدف دیگر برگزاری این جشنواره را شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و ایجاد رقابت سازنده بین فیلم‌سازان این بخش عنوان کرد و افزود: ۲۵۱ اثر از ۱۶۹ هنرمند سراسر کشور به دبیرخانه نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر رسیده که در این بین هنرمندان خراسان شمالی با ۲۷ اثر، گلستان ۲۱ و تهران ۱۹ اثر بیشترین سهم مشارکت را در بین استان‌های کشور داشته‌اند.
دبیر جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر با بیان اینکه ۷۱ اثر از ۵۹ هنرمند کشور برای حضور در بخش پایانی این جشنواره انتخاب شده است، اظهار داشت: نمایش این فیلم‌ها همزمان با آغاز دهه کرامت از جمعه ۱۴ تیرماه در مجموعه فرهنگی هنری گلشن بجنورد آغاز می شود که تا ۱۶ تیرماه ادامه خواهد داشت.

فرخنده افزود: یکی از دستاوردهای خوب این جشنواره مشارکت و همکاری‌های تنگاتنگ هنرمندان و دست اندرکاران فیلم و سینمای استان با متولیان فرهنگی بود که با اطلاع رسانی گسترده‌ای هم از طریق سیمای جوان استان‌ها و صدا و سیما استانی همراه شد و در مسیر اجرا نیز ۱۰ کمیته اجرایی در بخش‌های مختلف تشکیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمالی با بیان اینکه این جشنواره برای نخستین بار در کشور و استان ما برگزار می شود، اظهار داشت: تلاش می کنیم تا دبیرخانه این جشنواره به طور دائمی در خراسان شمالی استقرار یافته و برگزاری این جشنواره نیز هر سال استمرار داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک آغاز دهه کرامت گفت: امسال این دهه با عنوان «خدمت کریمانه و مهربانی به رسم اهل بیت (ع)» نامگذاری شده و ۴۰۰ برنامه فرهنگی و دینی با مشارکت دستگاه های فرهنگی به مناسبت این دهه در خراسان شمالی اجرا می شود.

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: از آغاز جشنواره تا کنون همواره نگاه همه دست اندرکاران نگاه تخصصی و کیفی بوده است و این نگاه در همه بخش ها، چه شورای سیاستگذاری و چه فراخوان و داوری ها دیده می شود.

ابوالحسن حیدری افزود: دو هزار دقیقه فیلم با دقت توسط داوران دیده و ا ز بین آثار رسیده به دبیر خانه بهترین ها انتخاب شده اند.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر نیز برگزاری این جشنواره را برای هنرمندان خراسان شمالی یک اتفاق مهم در پرونده هنری این استان عنوان کرد و افزود: در کنار جایزه ویژه دهه کرامت که برای جشنواره در نظر گرفته شده جایزه ویژه محمد رضا فرهنگی (نویسنده و تهیه‌کننده و از فعالان سینمای مستند و فرهنگی ایران) هم به منتخبان اهدا می شود.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد .۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر از ۱۴ تا ۱۷ تیرماه امسال برای نخستین بار در خراسان شمالی در بجنورد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha