۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۰۲
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 83378780
T T
۰ نفر
اختصاص بیشترین تلفات رانندگی جاده های روستایی به راکبان موتور سیکلت

قزوین - ایرنا - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین گفت: بیشتر آمار تلفات رانندگی مربوط به جاده های روستایی استان، به راکبان موتور سیکلت اختصاص دارد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، جبار قهاری در مراسم اهدای ۴۰ کلاه ایمنی به طور رایگان به موتورسیکلت سواران آوج با اعلام این خبر افزود: این طرح با همکاری اهالی روستای شهید آباد و با هدف آموزش و ارتقای فرهنگ رانندگی و ایمنی راکبان موتور سیکلت اجرا شد.

وی با بیان اینکه درراه‌های روستایی بیشترین آمار تلفات جانی و مالی مربوط به راکبان موتورسیکلت است، اضافه کرد: اجرای طرح ارتقا ایمنی راکبان موتور سیکلت به منظور کاستن از تلفات جانی و مالی در حوادث رانندگی پیگیری می‌شود و در طول جاده‌ها به ویژه راه های روستایی که از آمار بالایی برخوردار بوده، بسیار مهم و ضروری است.

قهاری همچنین گفت: در این طرح مواردی همچون آشنایی موتور سواران با نحوه تردد ایمن در جاده‌ها، آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی، رعایت نکات ایمنی در هنگام موتورسواری و تردد در جاده‌های استان، افزایش اطلاعات ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات و تلفات اجرا شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین با بیان اینکه ۴۰ عدد کلاه ایمنی به موتورسواران حاضر در این طرح اهدا شد، خاطرنشان کرد: با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، نحوه استفاده از کلاه ایمنی، خطرات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از تصادفات رانندگی به حدالقل می‌رسد.

۹۹۲۵*۳۰۱۳

سرخط اخبار استان‌ها