۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۶
کد خبر: 83378088
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ نفر در کرمانشاه به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند

کرمانشاه- ایرنا- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: هفته گذشته ۲ نفر از اعضای یک خانواده در شهر کرمانشاه به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند که با تشخیص به موقع پزشکان هم اکنون ّبیماری آنها رو به بهبودی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شاهرخ یارویسی روز سه شنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان کرمانشاه که در دفتر فرماندار برگزار شد، افزود: این خانواده از یک کشتارگاه غیرمجاز سطح شهر گوشت و دل و جگر خریداری کرده بودند و مرحله سرد گوشت (۲۴ بعد از ذبح باید گوشت در یخچال فریزر قرار گیرد تا بیماری احتمالی از بین برود) را رعایت نکردند و به همین دلیل مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو شدند.

وی در ادامه بیماری تب کریمه کنگو را در کشور رایج دانست و گفت: این بیماری خطرناک که با خونریزی داخلی و سطحی افراد را به کام مرگ می‌برد از طریق گزش کنه یا له کردن آن، تماس مستقیم با خون و بافت‌های دام آلوده حین ذبح و تماس مستقیم با خون و ترشحات بیمار بستری در بیمارستان منتقل می‌شود، بر همین اساس زمان تکه تکه کردن گوشت باید حتماً از دستکش استفاده کنیم.

یارویسی در ادامه گفت: حیوان مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو هیچ علائم بیماری ندارد و حتی زمان ذبح نیز مشخص نیست و تنها با آزمایش قابل تشخیص است بنابراین تنها راه پیشگیری، پیش سرد کردن گوشت ذبح شده است.

‌ ۳۲۰۹/‏۸۰۶۶‬

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها