۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۳۹
کد خبر: 83372607
T T
۰ نفر

بلاتکلیفی در وزارت آموزش و پرورش عراق

۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۳۹
کد خبر: 83372607
بلاتکلیفی در وزارت آموزش و پرورش عراق

بغداد - ایرنا - پارلمان عراق امروز پنجشنبه نیز از اعطای رای اعتماد به نامزد جدید وزارت آموزش و پرورش عراق خودداری کرد تا همچنان این وزارتخانه تنها وزارتخانه بدون وزیر در کابینه دولت «عادل عبدالمهدی» باقی ماند.

پارلمان عراق «زاهده عبدالله العبیدی» که نخست وزیر عراق او را به عنوان نامزد وزارت آموزش و پرورش به پارلمان برای اخذ رای اعتماد معرفی کرده بود، نتوانست امروز پنجشنبه از پارلمان عراق رای اعتماد بگیرد.

براساس گزارش ها، از ۱۸۰ نماینده حاضر در جلسه پارلمان امروز (پنجشنبه) تنها ۲۰ نفر از نمایندگان به نامزد جدید وزارت آموزش و پرورش رای اعتماد داده و اکثریت نمایندگان از اعطای رای اعتماد خودداری کردند.

با رد این نامزد، عادل عبدالمهدی می‌بایست یک نامزد جدید به پارلمان معرفی کند.

در جلسه قبلی پارلمان در سوم تیرماه ۹۸ از بین ۴ وزیر پیشنهادی نخست وزیر عراق به پارلمان بازهم نامزد وزارت آموزش و پرورش به دلیل اینکه برادر او متهم به عضویت در گروه تروریستی داعش است، از گرفتن رای اعتماد از پارلمان محروم شد.

کابینه عراق از ۲۲ وزیر تشکیل شده است که از ۲۲ مهرماه ۹۷ که عادل عبدالمهدی اولین سری اسامی وزاری خود را به پارلمان معرفی کرد تاکنون پارلمان به دلیل اختلافات سیاسی در سه نوبت در تاریخ های ۲۲ مهرماه ۹۷، ۲۷ آذرماه ۹۷ و سوم تیرماه ۹۸ توانسته است که به ۲۱ وزیر کابینه رای اعتماد دهد و همچنان سرنوشت وزارتخانه آموزش و پرورش به دلیل ادامه این اختلافات سیاسی بلاتکلیف مانده است.

براساس تقسیم بندی پست‌های وزارتی بین احزاب مختلف، سهم وزارت آموزش و پرورش به اهل سنت اختصاص یافته است که اغلب اختلافات بر سر وزیران پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش بین احزاب سنی مذهب است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha