۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۵۸
کد خبرنگار: 1215
کد خبر: 83496952
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 عراقی‌ها سال نوی تحصیلی را این‌بار چگونه آغاز کردند؟

بغداد – ایرنا – در حالی که در سال‌های گذشته آغاز سال نوی تحصیلی همزمان با اوج گرفتن انفجارهای گروه های تروریستی و یک چالش جدی در عراق به شمار می‌رفت، امروز مدارس این کشور در آرامش و بدون حوادث امنیتی آغاز شد.

وزارت آموزش و پرورش عراق با انتشاربیانیه ای اعلام کرد که ۱۰ میلیون دانش آموز در بیش از ۲۶ میلیون مدرسه از امروز (دوشنبه) سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

براساس بیانیه، ۱۰ درصد دانش آموزانی که امروز سال تحصیلی را آغاز کرده اند، دانش آموزان کلاس اولی هستند.

وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر تنها وزارتخانه در کابینه «عادل عبدالمهدی» است که به دلیل اختلافات سیاسی گروه های پارلمانی حدود ۱۱ ماه است که فاقد وزیر است.

با این حال وزارت آموزش و پرورش عراق اعلام کرده است که طرحی برای احداث سه هزار مدرسه جدید در طول چهار سال آینده دارد.

«برهم صالح» رییس جمهوری عراق در نشستی در بغداد اخیرا گفته بود که عراق همچنان نیازمند ۱۲ هزار مدرسه جدید است.

سال جدید تحصیلی با توجه به اینکه به آرامی و بدون مشکلات امنیتی آغاز شده، در سطح رسانه ها و شبکه های اجتماعی عراق بازتاب گسترده داشته و عموم مردم از شروع سال جدید تحصیلی استقبال کرده اند.

در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش با چالش جدی در زمینه متون درسی و سطح قبولی دانش آموزان مواجه است به طوری که در سال تحصیلی گذشته درصد قبولی در کل مدارس عراق در سطوح مختلف تنها ۳۵ درصد بوده امری که با اعتراض عمومی مواجه شد.

وزارت آموزش و پرورش عراق برای عبور از این مشکل با توجه به درصد بالای مردودی در دور دوم امتحانات، تصمیم به برگزاری دور سوم امتحانات برای دانش آموزان در سطوح مختلف گرفته تا سطح قبولی را بالا ببرد.

در حالی که در سنوات گذشته معمولا کتاب های جدید درسی در خارج عراق به چاپ می رسیدند وزارت آموزش و پرورش عراق امسال با عقد قراردادی با تولیت آستان قدس عباسی (ع)، کتاب های درسی را در چاپخانه های عتبه عباسی به چاپ رسانده است./

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha