۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۱۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 83370809
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسیدگی نیروی انتظامی خراسان شمالی به تخلفات ۱۰ درصد بیشتر شد

بجنورد- ایرنا- فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: در بهار امسال، ۲۰ هزار و ۷۳۹ فقره پرونده تخلف در این استان رسیدگی شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، سردار علیرضا مظاهری روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در رسیدگی به پرونده‌های جرایم مختلف، چهار هزار و ۷۸۵ نفر دستگیر شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد رشد دارد.

وی افزود: ۹۳ درصد از این دستگیر شدگان مرد و مابقی زن و ۷۰ درصد از متخلفان دستگیر شده ۲۵ تا ۳۹ ساله بوده‌اند.

وی با اشاره به نقش و تأثیر تحصیلات عالیه در کاهش ارتکاب جرم گفت: دو درصد از این دستگیر شدگان دارای تحصیلات دانشگاهی بوده‌اند.

سردار مظاهری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به گلایه‌های مسافران حاضر در بوستان‌های شهر گفت: برخی از مسافران که شب‌ها در بوستان به استراحت می‌پردازند، از ایجاد آلودگی‌های صوتی و مزاحمت‌های برخی از جوانان، گلایه مند هستند که در این زمینه، حضور نیروی انتظامی در بوستان‌های باباامان و بش قارداش بجنورد افزایش یافته است.

وی با اشاره به تشکیل ۱۸۴ فقره پرونده جعل و کلاه برداری در بهار امسال گفت: ۸۶ درصد از این پرونده‌ها منجر به کشف شده و در این زمینه ۱۰۸ نفر دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به افزایش آمار سرقت‌های خرد در استان گفت: در بهار امسال ۲ هزار و ۹۴ فقره پرونده سرقت در این استان تشکیل شده و در این مدت ۹۵۴ نفر سارق دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه امسال سرقت از اماکن و منازل افزایش یافته است، اظهار داشت: در این مدت ۳۹ درصد از سرقت‌های مهم دزدی از منازل بوده است.

سردار مظاهری درباره اقدامات پلیس فتا در استان گفت: در سه ماهه امسال ۲۲۶ فقره پرونده در این پلیس تشکیل شده است که ۲۳۰ مورد منجر به کشف شده است.

وی افزود: وقوع جرم در حوزه پلیس فتا ۴۲ درصد رشد و میزان کشف پرونده‌ها ۴۹ درصد رشد دارد.

سردار مظاهری در زمینه اقدامات پلیس امنیت در بهار امسال گفت: در این مدت ۱۶ هزار و ۸۷ مورد تذکر لسانی به بانوان بدحجاب داده شده است و در این مدت از ۴۸۲ نفر تعهد کتبی گرفته شده و ۲ نفر به مراجع قضائی تحویل داده شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بهار امسال حدود ۹۰۰ کیلوگرم مواد مخدر توسط پلیس استان کشف شده است و در این زمینه ۴۲۳ نفر قاچاقچی و ۳۸۴ نفر معتاد دستگیر شده اند.

به گفته فرمانده انتظامی خراسان شمالی، میزان کشف مواد مخدر به نسبت مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد رشد داشته است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

۷۱۸۵/‏‬۵۱۳۲

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha