۶ تیر ۱۳۹۸، ۹:۵۱
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 83370702
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حمایت از اصناف موجب رونق تولید و ایجاد اشتغال می‌شود

سنندج - ایرنا - رئیس اداره اصناف و تشکل‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: گسترش و حمایت از اصناف می‌تواند منجر به رونق تولید و ایجاد اشتغال شود.

عزیز محمدزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به نقش اصناف و بازاریان در ایجاد اشتغال و رونق تولید اشاره کرد و اظهار داشت: اصناف بزرگترین بخش اقتصادی ایران است که برآمده از مردم بوده و در تمامی دوره‌ها نقش تأثیر گذاری را در کشور داشته است.

وی اضافه کرد: با توجه بیشتر به ظرفیت‌های عظیم اصناف می‌توان فضای کسب و کار و اشتغال کشور را بهینه‌تر کرد.

رئیس اداره اصناف و تشکل‌های سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان افزود: در حال حاضر حدود ۱۷ درصد تولید ناخالص و ۸۹ درصد ارزش افزوده بخش بازرگانی کشور مربوط به حوزه اصناف است.

اصناف ویترین تعامل و مشارکت در جامعه اند

محمد زاده با اشاره به اینکه اصناف ویترین تعامل و مشارکت در جامعه محسوب می‌شوند، یادآور شد: بدون تردید در صورت افزایش توان رقابتی بخش اصناف می‌توان شاهد ایجاد ظرفیت‌های به مراتب بیشتر برای توسعه بازار کالا وخدمات، صادرات، برندسازی، ایجاد و توسعه فرصت‌های شغلی، افزایش درآمد سرانه، رشد اقتصادی در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بود.

وی با بیان اینکه ایجاد شغل در بخش اصناف با کمترین میزان سرمایه امکان پذیر است، افزود: اگر بخواهیم مشکل بیکاری را با تکیه بر بنگاه‌های اقتصادی و اصناف مرتفع کنیم ضروری است تشکل‌های صنفی را در چارچوب سیاست‌های اصل ۴۴ و اقتصاد مقاومتی مورد حمایت قرار داد.

رئیس اداره اصناف و تشکل‌های سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان افزود: علاوه براین می‌طلبد تسهیلات لازم در اختیار صنوف به ویژه تولیدی‌ها به عنوان بسته‌های حمایتی ارزان قیمت ارائه شود.

محمد زاده با اشاره به اینکه اصناف راه ورود به دنیای کارآفرینی است و پتانسیل ایجاد اشتغال فراوان در حوزه خدمات و تولید را دارد، گفت: گستره اصناف در سطح کشور باعث شده این بخش در بحث اشتغال اثرگذار باشد.

وی یادآور شد: اگر میانگین نیروی کار هر واحد صنفی را ۲.۵ نفر در نظر بگیریم با احتساب واحدهای بدون پروانه کسب حدود ۲۰۰ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم در واحدهای صنفی کردستان ایجاد شده است.

رئیس اداره اصناف و تشکل‌های سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان با اشاره به اینکه اصناف سهم بسزایی در رونق تولید کشور ایفا می‌کند، گفت: با گسترش این بخش شکوفا شدن اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مختلف اقتصادی و تولید را می‌توانیم شاهد باشیم.

۶۸ هزار و ۷۵۳ واحد صنفی دارای پروانه کسب در رسته‌های تولیدی، خدماتی، خدمات فنی و توزیعی در کردستان فعالیت می‌کنند که این واحدها در ۱۰ اتاق اصناف و ۱۲۷ اتحادیه صنفی شناسایی و ساماندهی شدند.

یکم تیرماه در تقویم رسمی ایران اسلامی به نام اصناف نامگذاری شده است که این مهم نقش تاثیرگذار این نهاد را در اقتصاد کشور می رساند.

۹۹۳۶ / ‏‬ ۳۰۳۴

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha